Beleid

Nieuwe versie jeugdbeleidsplan

Een aantal jaren geleden is er een technisch jeugdplan ontwikkeld met als doel richting te geven aan het jeugdvoetbal.
De jeugdcommissie heeft nu een aangepast plan geschreven dat wat beknopter en eenvoudiger van opzet is zodat het nog beter in de praktijk is te gebruiken. Het plan heet nu “jeugdbeleidsplan” met een organisatorisch gedeelte en een technisch inhoudelijk gedeelte en is beoordeeld en goedgekeurd door het hoofdbestuur.
Het organisatorische gedeelte geeft inzicht in de organisatie van de jeugdafdeling met de verschillende functies en taken. Het technische gedeelte kenmerkt zich door 3 hoofdlijnen:
  1. wat kunnen ze ? (leeftijdskenmerken)
  2. wat willen we ? (leerdoelstellingen)
  3. hoe gaan we het doen ? (uitvoering)
Mochten er vragen of opmerkingen zijn, of heb je behoefte aan een toelichting dan kunt je altijd terecht bij één van de jeugdcommissieleden.
Als jeugdcommissie hopen we dat het praktische nieuwe jeugdbeleidsplan ons jeugdkader helpt bij het ontwikkelen en begeleiden van onze jeugdspelers. Daarnaast hopen we ook dat het document een duidelijk inzicht geeft aan de spelers/ouders hoe de jeugdafdeling wordt georganiseerd.
We willen benadrukken dat het jeugdbeleidsplan geen statisch iets moet zijn. Het moet dynamisch zijn, en dat betekent dat we openstaan voor verbeteringen, aanpassingen en/of aanvullingen.

September 2016
Jeugdcommissie v.v. Dwingeloo