Digitaal clubblad de 2e helft ?

Helaas heeft de redactie van het digitale clubblad slechts één bijdrage ontvangen, van Diana van Wijk (E3). Evengoed hierbij te lezen!

Het seizoen 2015-2016 van E3
Door Diana van Wijk

Vanuit de F-jes begonnen in augustus 2015 Chantal, Bouke, Luuk, Twan, Ieme, Oscar, Martin, Ethan, Sem & Jens in E3. De eerste paar trainingen was het even wennen maar algauw ontstond een leuk team. Twee avonden in de week werd onder leiding van Harold van Dijk getraind. Bij afwezigheid van Harold werd de training overgenomen door Milan de Boer.

Op 26 augustus 2015 werd de eerste wedstrijd van het seizoen gespeeld. Havelte E2 bleek helaas een maatje te groot maar daarna kreeg E3 de smaak te pakken en speelde een leuke najaarscompetitie. Dit alles onder de enthousiaste aanvoering van Henk Jan Drenth en Harold van Dijk.

In december 2015 werd het veld verruild voor de zaal. Ook dit was even wennen. Het spelen in de hal was heel anders dan op het veld. Het team was dan ook blij dat er weer op het veld getraind en gespeeld kon worden.

Op 12 maart 2016 werd de eerste wedstrijd in de voorjaarscompetitie gespeeld. Een mooie 5-1 overwinning op Gieten E5. En dat smaakte naar meer. De vier daarop volgende wedstrijden werden met overmacht gewonnen. Helaas stopte de reeks overwinningen op 23 april met een nederlaag tegen Gieten E5, waar E3 de eerste wedstrijd thuis nog van gewonnen had. Dat was even een domper. Gelukkig herpakte E3 zich weer tegen de 2e in de stand, Beilen E4. Met een mooie overwinning van 2-4 werd in Beilen gewonnen. Het kampioenschap kwam in zicht. Helaas gooide Wijster E2 op 12 mei roet in het eten. Thuis werd met 4-6 verloren en tot overmaat van ramp raakte Chantal tijdens deze wedstrijd behoorlijk geblesseerd. De rest van het team was hierdoor nogal van slag. Deze betrokkenheid is tekenend voor E3. Als de een iets heeft, heeft de rest er ook last van. Dat is nou wat je noemt een team!

Door deze tegenslag was E3 gebrand op het winnen van de laatste twee wedstrijden. Op 14 mei werd in Smilde overtuigend gewonnen van Smilde ’94 E3. En met 12 doelpunten werd ook het doelgemiddelde aardig opgekrikt.

Om kampioen te worden moest E3 op 21 mei thuis winnen tegen FC Assen E10. De druk was hoog en iedereen was gespannen. Omdat Chantal en Oscar geblesseerd waren, deed Hero de Vries (F1) mee en dat deed hij met verve. Onder mooie weersomstandigheden en met veel publiek won E3 met 10-0 en werd daarmee KAMPIOEN. Groot was de vreugde van alle teamleden en van het vele publiek. Een medaille, samen een patatje eten en een rondje door het dorp verhoogde de feestvreugde voor het team.

Chantal, Bouke, Luuk, Twan, Ieme, Oscar, Martin, Ethan, Sem & Jens dank jullie wel voor dit prachtige seizoen. De trouwe supporters hebben jullie zien groeien, zowel in de sport als in persoonlijkheden. Ga zo door!