Veranderingen jeugdcommissie

Binnen de jeugdcommissie hebben we een aantal vacante functies weten in te vullen en hebben er wijzigingen plaats gevonden.

Jeugdsecretaris
William Fledderus is vanaf het begin van het seizoen actief als jeugdsecretaris. Naast zijn taak als leider bij de MO11 is William verantwoordelijk voor alle administratieve zaken binnen de jeugdcommissie. Hij lost hiermee Bart-Jaap de Boer af, die hiermee zich voor de volle 100 % procent kan richten op zijn rol in de commissie PR & Communicatie.

(Jeugd)scheidsrechtercoördinator
Het inplannen van jeugdscheidsrechters bij alle thuiswedstrijden behoort tot deze functie. Deze tijdrovende en intensieve klus werd voorheen ingevuld door de jeugdcommissie zelf. Vanaf dit seizoen hebben wij Kleis Lageveen bereid gevonden om deze taak op zich te nemen. Kleis is geen onbekende binnen onze vereniging: eerder als dames- en jeugdtrainer en tegenwoordig als scheidsrechter bij de senioren op zondag.

Leeftijdscoördinator
De leeftijdscoördinatoren, die lid zijn van de jeugdcommissie, zijn de contactpersonen voor de betreffende leeftijdscategorieën.
De functie van leeftijdscoördinator JO13 was sinds vorig seizoen nog altijd niet ingevuld. Allard Wiechers, die momenteel ook trainer is van JO13-1/2, was leeftijdscoördinator JO9 en is per direct leeftijdscoördinator JO13 geworden. De functie van leeftijdscoördinator van JO9 wordt per direct overgenomen door Wouter Wiechers, die ook jeugdtrainer is bij JO9-1.

Vacatures
Uiteraard zijn wij als vereniging enorm blij dat een groot aantal personen een taak als vrijwilliger op zich nemen om zo het trainen en spelen van wedstrijden mogelijk maken voor onze (jeugd)leden. De organisatie van de voetbalvereniging vraag veel tijd en energie van onze vrijwilligers. Daarom zijn wij doorlopend op zoek naar personen die iets voor onze vereniging kunnen en willen betekenen.

Sinds vorig seizoen hebben we als vereniging budget vrijgemaakt voor de functie van technisch jeugdcoördinator. Na een positief half jaar moest Dennis Riedeman deze functie wegens privé/werkomstandigheden neer leggen. Het instrueren en intensief begeleiden van onze jeugdtrainers is de belangrijkste taak van de technisch jeugdcoördinator. Wij zijn vanaf vorig seizoen nog steeds op zoek naar een goede kandidaat die onze jeugdopleiding naar een hoger plan kan brengen.

Als voetbalvereniging Dwingeloo willen we een goed gastheer zijn voor onze teams, tegenstanders en scheidsrechters. Daarom hechten wij er veel waarde aan om iedereen bij wedstrijden in Dwingeloo goed te ontvangen. Bij thuiswedstrijden is er een “wedstrijdscoördinator” in de bestuurskamer onder de tribune aanwezig om deze functie in te vullen. Als jeugdcommissie zijn wij op zoek naar een wedstrijdcoördinator die onze jeugdwedstrijdsecretaris ondersteund bij het inplannen van personen voor wedstrijddagen (zaterdag). Naast deze coördineerde rol zijn wij ook op zoek naar personen die willen optreden als gastheer/dame voor een dagdeel in de bestuurskamer tijdens de wedstrijden.
Heb je interesse en/of belangstelling voor één van de genoemde vacatures of heb je vragen hierover dan kun je terecht bij Roland Bouw (roljet@hetnet.nl.).