sfeervolle start 7x7 heren

In een gemoedelijke en gezellige sfeer heeft Dwingeloo meegedaan aan het 1e 7x7 toernooi. Wil je ook meedoen? Sluit je dan aan bij dit gezelschap! Lees dit verslag…

Vrijdagavond 12 mei heeft het nieuwe 7 tegen 7 team meegedaan aan een vriendschappelijk toernooi  in Wapserveen.  Op het sportpark Dwingeloo zijn we vrijdagavond samengekomen en hebben ons, voorzover nodig, aan elkaar voorgesteld. Nadat een groepsfoto is genomen zijn we afgereisd naar Wapserveen. De groep was enthousiast en had er duidelijk zin in. We hebben gespeeld tegen Uffelte en Wapserveen. Tijdens de eerste wedstrijd tegen Wapserveen kon je zien dat we voor de eerste keer met elkaar samenspeelden. Het was nog even wennen en zoals je dat in voetbaltermen zegt was de veldbezetting nog niet optimaal. Wel kwamen we voor met 1-0. Maar uiteindelijk verloren we de wedstrijd met 3-2. De tweede wedstrijd ging beter, we raakten al aardig ingespeeld en iedereen hield zich beter aan zijn positie. We wonnen dan ook met 6-3.
Omdat we nieuw zijn stellen we ons hieronder even voor:

Henk Nijstad;         een meevoetballende keeper, met  een voetbalbroek met speciale sluiting
Peter Kroes;          de man met het harde schot
Bertus Pastoor;      een linksbenige speler, die verdedigend nog steeds zijn mannetje staat
Dirk Bruins;           gedreven en het aanspeelpunt in de voorhoede
Herman Vendrig;    de dribbelaar, een kleine man met grote daden
Albert Elken;          de regisseur op het middenveld, al had hij af en toe last van het lange gras.
Jan Schipper;         de man die zo nu en dan ouderwets de turbo aanzette en gemakkelijk scoort.
Koos Boer;             de constante factor
Wim Hennink;         de man die na twintig jaar niet meer te hebben gespeeld het voetballen nog niet is verleerd.
Roelof Fledderus;    aan zijn spel niet te zien, wel de oudste van het team
Jan Zinger;             de leider, de man die er voor zorgt dat alles in goede banen wordt geleid.
Gert de Weerd en Bert Doorten, die ook bij het team horen, konden er helaas niet bij zijn.

Na afloop van het toernooi zijn we ontvangen in de VIP tent en hebben daar met zijn allen gezellig wat gedronken.  Daarna hebben we, met toch wel wat stijve spieren en hier en daar een  pijntje de terugreis aanvaard. De meesten met de auto en één speler op de fiets.

We kunnen  nog wel enige aanvulling van het team gebruiken.

Ook interesse in het 7 tegen 7 voetbal voor senioren (Heren 35+ en Dames 30+)  dan kun je voor vragen en aanmelding terecht  bij : Jan Zinger – Email: jzinger01@hetnet.nl