Dwingeloo wint streekderby van Havelte

Havelte 1
29-11-2015

Scheidsrechter:   Kats, P.
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de belangrijke wedstrijd tegen Havelte op het programma. Beide ploegen bungelen onderaan in de derde klasse B en kunnen de punten dus goed gebruiken. Dwingeloo behaalde vorige week drie bonuspunten door koploper Steenwijker Boys in een onderling duel te verslaan. Willen deze punten enkele waarde hebben dan zal de ploeg van Martin Koops zeker Havelte moeten verslaan.
Na negentig minuten strijd bleek Dwingeloo ook de betere en versloeg het Havelte met 1-2.

Onder barre omstandigheden begonnen Havelte en Dwingeloo aan deze zespuntenwedstrijd. Havelte begon uitstekend aan de wedstrijd. De eerste de beste kans was dan ook direct raak. Nadat Dwingeloo tot tweemaal toe niet adequaat genoeg ingreep kon de spits van Havelte eenvoudig de bal in het lege doel werken. Met behulp van de goalie uit Havelte kon Dwingeloo langszij komen. Dwingeloo veroverde de bal op het middenveld en wist met twee snelle passes Melving Koning de diepte in te sturen. Zijn schot leek houdbaar maar de doelman van Havelte dook over de bal heen waardoor Dwingeloo al vroeg in de wedstrijd weer op gelijke hoogte wist te komen. In deze fase was Dwingeloo de bovenliggende partij en had Frits Nijstad Dwingeloo zelfs op voorsprong kunnen schieten. Deze kansen waren deze middag echter nog niet aan de spits besteed.

Na rust deed Frits Nijstad echter direct van zich spreken. Na opnieuw een assist van Dennis Koning kon de aanvaller uit Dwingeloo zijn ploeg op een 1-2 voorsprong schieten. Na deze voorsprong nam Dwingeloo de defensieve stellingen in om zo in de counter nog gevaar te kunnen stichten. Zo kreeg de thuisploeg steeds meer balbezit maar echt gevaarlijk werden zij niet meer. Dwingeloo had daarentegen de wedstrijd eerder op slot kunnen gooien maar faalde telkens in de afronding. Zo bleef deze derby tot de laatste minuut spannend maar gescoord werd er niet meer waardoor Dwingeloo met de belangrijke 3 punten huiswaarts keerde.

Door deze overwinning is Dwingeloo Havelte en Dio Oosterwolde gepasseerd op de ranglijst. Echter heeft Havelte één wedstrijd minder gespeeld dan de Dwingelers waarmee het gat nu 2 punten is in het voordeel van Dwingeloo. Aanstaande zondag staat voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen LEO op het programma. Mochten de weergoden het toelaten dan kan Dwingeloo proberen haar derde wedstrijd op rij te winnen.