Dwingeloo en LEO verdelen de buit

LEO (Loon) 1
06-12-2015

Scheidsrechter:   Mansouri, A
In het weekend waarin Sinterklaas centraal stond kwam Leo op bezoek in Dwingeloo. Beide ploegen konden het niet veroorloven om elkaar kadootjes te geven gezien de stand op de ranglijst. Dat Leo een lastige opponent zou worden deze middag was vooraf wel duidelijk. LEO krijgt dit seizoen vrij weinig doelpunten tegen en beschikt dus over één van de minst gepasseerde defensies in deze klasse. Hoe anders is dat bij Dwingeloo. Toch heeft Dwingeloo de stijgende lijn te pakken en wist zodoende haar laatste twee wedstrijden te winnen. Hier zou het ook bij blijven want Dwingeloo en LEO wisten beiden één keer te scoren.

Dwingeloo begon voortvarend aan de wedstrijd en had binnen de minuut de score al kunnen openen. De doelman van LEO wist echter de schuiver van Frits Nijstad te keren. De bezoekers lieten de bal veelvuldig aan Dwingeloo en probeerden zo via de counter gevaarlijk te worden met hen twee snelle aanvallers. De leverde hen dan ook de 0-1 voorsprong op. Dwingeloo verloor de bal waarna LEO razendsnel de aanval koos. De Dwingeler defensie stond totaal uit positie waardoor de aanvaller van LEO een voorzet met de borst in het Dwingeler doel kon werken. Door dit doelpunt kon LEO hen favoriete spelletje spelen, de tegenstander laten aanvallen en dan vliegensvlug counteren bij balverlies. Dit leverde nog enkele hachelijke momenten op maar gescoord werd er niet meer de eerste helft.

Na rust was hetzelfde spelbeeld te zien. Dwingeloo aan de bal opzoek naar de gelijkmaker en LEO countert. Ondanks het grootte hoeveelheid balbezit kon Dwingeloo de defensie van LEO moeilijk uitelkaar spelen. Toch wist Dwingeloo na een uur spelen de gelijkmaker te forceren. Wel had de thuisploeg hier de hulp van de arbiter bij nodig die na een vermeende handsbal de bal op de stip legde. Tom Kemkers pakte dit kadootje uit waardoor de 1-1 een feit was. Hierna ging Dwingeloo opzoek naar de voorsprong maar moest alert blijven op de tegenaanval. Frits Nijstad leek in de slotfase de overwinning nog binnen te slepen maar hij had zijn vizier niet op scherp staan vandaag. Uiteindelijk mocht Dwingeloo nog van geluk spreken dat het een puntje overhield aan deze wedstrijd. In de absolute slotfase werd er nog een doelpunt afgekeurd van LEO. Zo moesten beide ploegen genoegen nemen met een punt.

Aanstaande zondag staat voor Dwingeloo de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar op het programma. Dan moet de ploeg het opnemen tegen hekkensluiter Wacker. De mannen uit de Wijk zullen dit jaar graag willen afsluiten met een overwinning. En hoe mooi zou dat zijn om deze tegen Dwingeloo te behalen. Voor Dwingeloo dus zaak om zondag nog één keer alles op alles te zetten om het jaar goed af te sluiten.