Dwingeloo pakt weer eens drie punten

Gomos 1
28-03-2016

Scheidsrechter:   Mulder, H
Op tweede paasdag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen Gomos uit Norg op het programma. Gomos had dit paasweekend een dubbel programma terwijl Dwingeloo maar één keer in actie hoefde te komen. Of dit nu in het voordeel heeft gewerkt voor Dwingeloo zal niemand ooit te weten komen. Desondanks wist Dwingeloo zo na drie gelijke spelen op rij weer eens de volle buit te pakken. De teller bleef steken op 2-0.

Dwingeloo probeerde vanaf het startsein gelijk het tempo hoog te houden zodat de bezoekers misschien al vroeg in de wedstrijd last konden krijgen van hen wedstrijd van afgelopen zaterdag. Dit leek te werken al was de eerste echte mogelijkheid voor de ploeg uit Norg. Deze kans was echter nog niet besteed aan een aanvaller van Gomos. Hierna trok Dwingeloo het initiatief nadrukkelijk na zich toe. Het creëerde enkele goede mogelijkheden maar telkens was de afronding niet voldoende. Hierdoor leken beide ploegen ook met de 0-0 tussenstand genoegen te moeten nemen. Ware het niet dat vlak voor rust een scherpe corner van Frits Nijstad in eigen doel werd gekopt.

Vlak na rust leek Dwingeloo de wedstrijd al in hen voordeel te beslissen. Melvin Koning wist met een droge schuiver de doelman door de benen te schieten waardoor de 2-0 een feit was. In het verloop van de tweede helft probeerden de onmachtige bezoekers het nog wel maar verder dan een paar schoten in de ballenvanger kwamen zij deze middag niet. Ze mochten dan ook van geluk spreken dat de aanvallers van Dwingeloo de trekker niet wisten over te halen bij de handvol goede kansen die ze nog wisten te creëren. Zo floot de prima leidende scheidsrechter na negentig minuten voor het einde van deze wedstrijd en kon Dwingeloo drie belangrijke punten bij schrijven.

Aanstaande zondag komt Stanfries op bezoek in Dwingeloo. De eerste wedstrijd tussen beide ploegen verloor Dwingeloo kansloos met 5-0. Dit was tevens ook de laatste wedstrijd die de manschappen van trainer Martin Koops verloren. Daarna volgde een prima serie zonder verliespartij. Kan Dwingeloo deze goede reeks doortrekken?