Dwingeloo geeft goede reeks een vervolg tegen Stanfries

Dwingeloo 1
Stanfries 1
03-04-2016

Scheidsrechter:   Eisinga, S
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen Stanfries op het programma. De eerste wedstrijd tussen beide teams werd gespeeld op een zaterdagavond en was een simpele prooi voor Stanfries. Destijds verloor Dwingeloo kansloos met maar liefst 5-0. Na die nederlaag van toen heeft Dwingeloo geen wedstrijd meer verloren. Ook deze middag gaf Dwingeloo deze knappe serie een goed vervolg. De ploeg van trainer Martin Koops versloeg Stanfries met 3-0.

Dwingeloo begon vol vertrouwen aan deze wedstrijd. Dat leverde in de zesde minuut ook al de openingstreffer op. Na een combinatie door het hart van de defensie schoot Melvin Koning de bal met zijn linker onhoudbaar binnen. Niet veel later kon Dwingeloo de voorsprong al verdubbelen maar Frits Nijstad schoot van dichtbij tegen de paal. Dwingeloo dat heer en meester was kwam nog wel met de schrik vrij toen een doelpunt van Stanfries werd afgekeurd wegens buitenspel. Op nog een paar goede mogelijkheden na voor de thuisploeg werd er niet meer gescoord en mochten beide ploegen gaan rusten met een 1-0 tussenstand.

In de tweede helft probeerden de bezoekers het nog wel maar dichterbij dan een paar kopballen en schoten van afstand kwamen zij niet. Toen een verdediger van Stanfries dan ook opzichtig in de fout ging en Dwingeloo de 2-0 kon scoren door Frits Nijstad leek de wedstrijd wel beslist. Helemaal toen de thuisploeg ook nog een penalty toegewezen kreeg. Deze werd echter jammerlijk gemist door aanvoerder Tom Kemkers. Het missen van deze penalty had echter geen gevolgen voor de overwinning. Uiteindelijk wist Frits Nijstad zelfs nog de 3-0 binnen te schieten waardoor Dwingeloo weer drie belangrijke punten kan optellen bij het totaal.

Aankomende week wordt een heuse Engelse week voor de Dwingelers. Zondag moet het op bezoek in Steenwijk om het op te nemen tegen Steenwijkerboys waarna donderdag koploper Trinitas wacht. De week wordt afgesloten met de derby tegen Ruinen. Er valt dus genoeg te beleven de komende dagen voor iedereen die Dwingeloo een warmt hart toedraagt.