Dwingeloo rekent af met tiental Steenwijker Boys

Steenwijker Boys 1
10-04-2016

Scheidsrechter:   Jong, H de
Afgelopen zondag stond er voor Dwingeloo een uitwedstrijd tegen Steenwijker Boys op het programma. Door het winnen van de eerste periode is de ploeg uit Steenwijk al verzekerd van nacompetitievoetbal. Dwingeloo kan daarentegen alle punten nog goed gebruiken om de laatste plaatsen definitief achter zich te laten. Ondanks de goede reeks zijn de Dwingelers nog steeds niet veilig. Maar ook deze middag kreeg deze knappe reeks een goed vervolg. Dwingeloo wist uiteindelijk met 1-3 te winnen waardoor ook Steenwijker Boys aan de zege kar werd gebonden.

In een gelijkopgaande eerste helft was de grootste kans voor Dwingeloo. Frits Nijstad schoot een afgemeten voorzet van Robert Mulder op de binnenkant van de paal. Na deze grote mogelijkheid kreeg de wedstrij opeens een andere wending. Een aanvaller van Steenwijker Boys werd gevloerd waarna hij zijn emoties niet de baas was en de rode kaart kreeg. Vrij snel na deze rode kaart kwam Dwingeloo na een subtiel stiftje van Dennis Koning op een 0-1 voorsprong. Ondanks deze rode kaart en de numerieke meerderheid kreeg Dwingeloo geen grip op de thuisploeg. Dwingeloo kon de vrije man maar niet vinden en moest zelfs vlak voor rust de gelijkmaker incasseren.

Na rust had Dwingeloo de zaken duidelijk beter op orde. Zonder groots te spelen wist het voldoende kansen te creëren om afstand te nemen van de thuisploeg. Al was de eerste grote mogelijkheid wel voor Steenwijker Boys, maar de spits wist deze buitenkans niet te verzilveren. Buiten deze mogelijkheid om had Dwingeloo de wedstrijd naar zich toe getrokken. Nadat Frits Nijstad enkele goede mogelijkheden had gemist wist hij met een trage schuiver alsnog de 1-2 binnen te schieten. Toen wederom Frits Nijstad vlak voor tijd ook nog de 1-3 wist aan te tekenen op aangeven van Melvin Koning wisten de Dwingelers dat de goede reeks van de afgelopen maanden een vervolg kreeg.

Aanstaande donderdag moet Dwingeloo aantreden tegen Trinitas. In de eerste wedstrijd tussen beide teams ging Dwingeloo na een vroege rode kaart kansloos ten onder. Vandaag de dag is Dwingeloo in betere doen en moet het de huidige nummer twee toch meer tegenstand kunnen bieden. De vraag blijft echter: krijgt de goede reeks van de Dwingelers aanstaande donderdag een passend vervolg…