Dwingeloo ziet goede reeks beëindigd worden door Trinitas

Trinitas 1
14-04-2016

Scheidsrechter:   Achttien, A.
Afgelopen donderdagavond stond voor Dwingeloo de inhaalwedstrijd tegen Trinitas op het programma. Mede door de vele afwezigen aan de kant van Dwingeloo moest trainer Martin Koops een beroep doen op enkele A- en B-junioren. Desondanks legden de Dwingelers de nummer twee van de competitie het vuur aan de schenen. Het werd uiteindelijk 5-3 voor de thuisploeg.

In een stormachtige openingsfase van de Dwingelers werd de thuisploeg compleet overlopen. De beloning bleef echter uit voor de bezoekers. Fabian Bosker was in deze openingsfase het dichtstbij een treffer, maar zijn inzet spatte uiteen tegen de paal. Tegen de verhoudingen in kwam Trinitas dan ook op voorsprong. Een lage voorzet waarbij twee Dwingelers over de bal heen maaiden kon een aanvaller van Trinitas het leer vrij eenvoudig binnen schuiven. Kort na deze tegenslag kreeg Dwingeloo opnieuw een tegenslag te verwerken. Een van richting veranderd schot verdween opeens achter de verbouwereerde doelman Erwin Hof. Na de 2-0 voorsprong trok de thuisploeg het initiatief naar zich toe. Heel lang duurde dit echter niet aangezien Dwingeloo het hier niet bij liet zitten. In een sterke fase voor rust legden de bezoekers haar wil weer op aan de tegenstander wat resulteerde in de aansluitingstreffer door Frits Nijstad. Ondanks nog enkele goede mogelijkheden gingen beide ploegen rusten met een 2-1 tussenstand.

Daar waar iedereen verwachte dat Dwingeloo op zoek zou gaan naar de gelijkmaker was het Trinitas dat in een tijdsbestek van vijftien minuten de wedstrijd in haar voordeel wist te beslissen. Mede door twee penalty’s liep de thuisploeg uit naar een 5-1 stand. Dat Dwingeloo ondanks deze tussenstand toch op zoek bleef gaan naar doelpunten stond de ploeg te prijzen. Deze positieve instelling leverden uiteindelijk nog twee doelpunten op. Eerst wist Melvin Koning te scoren waarna het slotakkoord voor Frits Nijstad was met zijn tweede van de avond. Een hectische slotfase bleef de thuisploeg bespaard nadat Paul Schieving een opgelegde kans rakelings over schoot. Zo ging Dwingeloo na een prima reeks weer eens als verliezer van het veld.

Aanstaande zondag staat echter alweer de volgende wedstrijd op het programma. Dan komt Ruinen op bezoek in Dwingeloo. Een ideale mogelijkheid om deze nederlaag alweer van zich af te kunnen spelen.