Dwingeloo verslaat rode lantaarndrager Wacker

Wacker 1
24-04-2016

Scheidsrechter:   Kloetstra, R
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen Wacker op het programma. Gezien de stand op de ranglijst zou Dwingeloo dit varkentje wel even moeten kunnen wassen. Wacker daarentegen strijd voor hen laatste kans tegen rechtstreekse degradatie. Blijkbaar hadden de mannen uit de Wijk zich daar al bij neergelegd want na een razendsnelle goal won Dwingeloo uiteindelijke met 5-2 waarna Wacker degradatie niet meer kan ontlopen.

Al na 26 seconden wist Dwingeloo de defensie van de bezoekers te beslechten. Na een prima voorzet van Frits Nijstad kon Dennis Koning eenvoudig het snelste doelpunt van dit seizoen binnen schieten. Daar waar een monsterscore misschien wel in de maak had moeten zijn nam Dwingeloo gelijk gas terug en moest het wachten tot de dertigste minuut op de 2-0 voorsprong. Ditmaal was het Melvin Koning die het net wist te vinden. Mede door het slordige spel van de thuisploeg bleef Wacker groter leed bespaart en bleek de 2-0 tussenstand tevens de ruststand te betekenen.

Na rust leek Dwingeloo het wel te geloven. Wacker profiteerde van het gemakzucht aan de kant van de Dwingers en kon via een strafschop terugkomen in de wedstrijd, 2-1. Niet veel later kreeg Dwingeloo de hulp van de scheidsrechter toen de doelman van Wacker een doorgebroken speler neerhaalde en zo een zeker lijkend doelpunt wist te voorkomen. Deze overtreding resulteerde in een rode kaart en een penalty voor Dwingeloo. Frits Nijstad wist wel raad met deze mogelijkheid en schoot zo zijn tweeëntwintigste doelpunt van dit seizoen binnen. Ondanks de numerieke meerderheid voor Dwingeloo wist Wacker opnieuw te scoren. Wederom had de ploeg uit de Wijk hier een penalty voor nodig en wederom was doelman Erwin Hof kansloos. Wacker probeerde er nog het beste van te maken maar door een fout van de ingevallen doelman kon Melvin Koning zijn tweede van deze middag aantekenen. Vlak voor tijd wist ook Dennis Koning met zijn tweede van de middag de einstand op het scorebord te schieten, 5-2.

Aanstaande zondag moet Dwingeloo op bezoek bij DIO in Oosterwolde. Deze ploeg is bezig aan een goede reeks getuige hen eerste plaats in de derde periode. Ook Dwingeloo verkeerd al maanden in goede doen waardoor dit een spannend duel belooft te gaan worden. Wil Dwingeloo nog ergens aanspraak op maken dan moet er wederom gewonnen worden.