Dwingeloo verslaat ook DIO Oosterwolde

DIO Oosterwolde 1
01-05-2016

Scheidsrechter:   Kats, P.
Afgelopen zondag moest Dwingeloo afreizen naar Oosterwolde om het daar op te nemen tegen de koploper in de derde periode. Deze ploeg in vorm wist in de allereerste speelronde Dwingeloo met 1-2 te verslaan. Ook Dwingeloo is al lange tijd in goeden doen en klimt alsmaar op de ranglijst. In deze onderlinge ontmoeting kon ook DIO Oosterwolde de ploeg van trainer Martin Koops niet stoppen. Het werd uiteindelijk 0-3.

In een wedstrijd waarin Dwingeloo de eerste helft niet bij de les was kreeg de thuisploeg de eerste grote mogelijkheid om de score te openen. Echter was doelman Erwin Hof baas over de situatie en hield zodoende zijn team op de been. Voor Dwingeloo was Robert Mulder tot tweemaal toe dichtbij een doelpunt. Eerst kopte hij rakelings voorlangs en niet veel later schoot hij het leer even zover naast het doel. Zo ging de eerste helft zonder al teveel hoogtepunten voorbij.

Na rust was alles anders voor Dwingeloo. Wat er in de thee heeft gezeten is voor een ieder een raadsel maar twee minuten na rust keek Dwingeloo al tegen een 0-2 voorsprong aan. Eerst was het Dennis Koning die een voorzet van Frits Nijstad binnen wist te knikken waarna Frits Nijstad zelf de tweede voor zijn rekening nam. Dit leek al vroeg in de tweede helft de nekslag voor de thuisploeg. Zij probeerden het nog wel maar grote mogelijkheden leverde dit niet op. Het was zelfs Dwingeloo dat de voorsprong wist te vergroten. Dennis Koning schoot een vrije bal laag in de benedenhoek en tekende zo voor zijn tweede doelpunt van deze middag. De slotfase van de wedstrijd ging zonder noemenswaardige dingen voorbij waardoor Dwingeloo zijn derde overwinning op rij boekte. Door deze overwinning behoud Dwingeloo zelfs nog zicht op plaats drie. Wie had dat gedacht na de slechte start van de competitie voor de Dwingelers.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo haar laatste uitwedstrijd van dit seizoen. Dan is LEO de tegenstander. Dwingeloo wil de competitie goed afsluiten en zo hoog mogelijk eindigen terwijl LEO de punten nog hard nodig is in de strijd tegen de P/D plaatsen.