Dwingeloo in tien minuten tijd voorbij LEO

LEO (Loon) 1
08-05-2016

Scheidsrechter:   Brussen, J.A.H
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen LEO op het programma. Onder zomerse omstandigheden spande Dwingeloo zich niet overmatig in en had het aan tien minuten genoeg om LEO aan de zegekar te binden. Het werd uiteindelijk 2-4.

Op deze zonovergoten zondag begonnen beide elftallen aan de wedstrijd. Door de afwachtende houding van de Dwingelers viel er in de eerste helft weinig te genieten. De beste mogelijkheden waren voor de thuisploeg maar zij wisten deze niet te verzilveren. Na een defensieve fout aan de kant van de bezoekers kwam LEO dan toch verdiend op een 1-0 voorsprong. Dwingeloo zette hier niks tegenover waardoor beide ploegen de schaduw op mochten gaan zoeken.

De tweede helft kwam Dwingeloo veel beter voor de dag. In de eerste tien minuten na rust wist Dwingeloo de 1-0 achterstand om te buigen in een 1-4 voorsprong. In deze fase liep Dwingeloo de tegenstander compleet onder de voet en wisten Bart Barelds en topscoorder Frits Nijstad (3x) het net te vinden. Na deze goede periode liet Dwingeloo de teugels weer vieren waardoor de thuisploeg nog een aantal goede kansen wist te creëren. Echter verder dan de 2-4 kwam het niet waardoor het jeugdige Dwingeloo, voor deze gelegenheid spelend met maar liefst vier B-junioren, weer een overwinning bij kon schrijven.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo haar laatste wedstrijd van het seizoen. Dan komt buurman Havelte op bezoek in het Brinkdorp. Voor Havelte is het doek al gevallen en moet het na één jaar in de derde klasse weer terug naar de vierde klasse. Dwingeloo heeft bij winst een mooie eindklassering gehaald na een dramatisch begin het seizoen. En wie weet zit er nog een verassing aan te komen…..