Dwingeloo in seizoensouverture voorbij Steenwijk

Steenwijk 1
04-09-2016

Scheidsrechter:   Mulder, H
Afgelopen zondag stond dan eindelijke de eerste wedstrijd voor het nieuwe seizoen op het programma. Dwingeloo moest het daarin opnemen tegen het uit de tweede klasse gedegradeerde Steenwijk. Mede door de wisselvallige voorbereiding van de Dwingelers wist de ploeg van trainer Martin Koops nog niet echt waar ze stonden. De vraag is of dat na vandaag wel het geval is. Steenwijk werd namelijk vrij eenvoudig met 4-0 opzij gezet.

Dwingeloo begon goed aan de wedstrijd en kwam dan ook snel op een 1-0 voorsprong. Een goed indraaiende vrije bal van Melvin Koning werd door iedereen gemist en verdween zo achter de verbouwereerde goalie van Steenwijk in de verre hoek. Nog voordat er een kans viel te noteren voor de bezoekers stond Dwingeloo ook al op een 2-0 voorsprong. In een razend snelle counter kwam de bal terecht bij Fabian Bosker die met de bal aan de voet sneller was dan zijn directe tegenstander. Met een subtiel balletje wist hij de meegestormde Erik van Tongeren vrij voor het doel te zetten. De vleugelverdediger bleef uiterst koel en schoot beheers de 2-0 tegen de touwen. Nadat Dwingeloo de marge op twee had gebracht liet het Steenwijk wat beter in de wedstrijd komen. In een ouderwetse scrimmage voor het doel van Dwingeloo mocht de thuisploeg van geluk spreken dat Steenwijk niet de aansluitingstreffer wist te maken. In de slotfase van de eerste helft wist Dwingeloo er in de tegenaanval nog aan aantal keren gevaarlijk uit te komen maar gescoord werd er niet meer deze eerste helft.

Vlak na rust gooide Dwingeloo de wedstrijd definitief in het slot. Erik van Tongeren stuurde Fabian Bosker weg in de diepte waarna hij op zijn beurt goed oog had voor Melvin Koning en zo de 3-0 op het scorebord kon schieten. Het aanvallend onmachtige Steenwijk probeerde er nog wel het beste van te maken maar gevaarlijk werden zij in de tweede helft echter nooit. Het was dan ook Dwingeloo dat de score verder had kunnen uitbouwen. Zo werd een verwoestend schot van Fabian Bosker nog knap uit de kruising geplukt door de doelman van Steenwijk en wist centrale verdediger Frank de Leeuw een goede mogelijkheid ook net niet af te ronden. In de slotfase wist opnieuw Melvin Koning nog het net te vinden nadat hij werd gelanceerd door Tom Kemkers. Zijn derde doelpunt van deze middag betekende gelijk de 4-0 eindstand in het voordeel van de Dwingelers.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo een uitwedstrijd in en tegen Oldemarkt. Vorig jaar wist Dwingeloo daar haar eerste overwinning van het nieuwe seizoen te behalen. In een spectaculaire wedstrijd was Dwingeloo destijds met 4-5 te sterk voor Oldemarkt. Of Dwingeloo dit kunststukje kan herhalen? Kom dat zien in Oldemarkt.