Dwingeloo wint ook bij Oldemarkt

Oldemarkt FC 1
11-09-2016

Scheidsrechter:   Schram, A.
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de altijd lastige uitwedstrijd tegen Oldemarkt op het programma. Deze wedstrijden bieden vaak een hoop spektakel aan de toeschouwers gezien de vele doelpunten die er toch vallen. Ook hebben beide ploegen al eens een kansloze achterstand om weten te buigen in een knappe overwinning. Ditmaal liet Dwingeloo het niet zover komen. Het werd uiteindelijk 1-4 voor de Dwingelers.

In een rommelige eerste helft waarin bijna geen kansen gecreƫerd werden kwam de openingstreffer voor Dwingeloo dan ook uit de lucht vallen. Nadat Bart Barelds balverlies leek te leiding wist hij met een uiterste inspanning alsnog de bal bij de tegenstander te ontfutselen. Hierdoor kwam de bal bij Melvin Koning die zonder te aarzelen de 0-1 tegen de touwen wist te schieten. Ondanks de schaarse scoringskansen moest Dwingeloo de marge verdubbelen maar Fabian Bosker wist oog in oog met de doelman het net niet te vinden. Hierdoor mochten beide ploegen gaan rusten met een voorsprong voor de mannen uit Dwingeloo.

Na deze rustpauze viel er voor beide doelen veel meer te genieten. Daar waar de thuisploeg opzoek ging naar de gelijkmaker was het Dwingeloo dat op een 0-2 voorsprong wist te komen. Na goed verdedigend werk van Gert-Jan Boer kwam het leer voor de voeten van Bart Barelds. Met een prachtige rush en een prima voorzet kon Erik van Tongeren de bal simpel van dichtbij binnen schieten. Nadat Dwingeloo ook op een 0-3 voorsprong was gekomen door opnieuw Melvin Koning leek de wedstrijd beslist. Hierna kwam er een plaatselijke kaartenregen te hangen boven het gemeentelijk sportpark. Iets wat zeker niet in het voordeel van de Dwingelers werkte. Ook leidde dit in deze fase tot een zeer discutabele penalty voor de thuisploeg. Deze werd overigens feilloos binnen geschoten, 1-3. Door deze treffer groeide het geloof weer lichtelijk bij de thuisploeg die ook met twee fraaie kopballen dichtbij de aansluitingstreffer waren. Toen Dwingeloo in de slotfase ook nog eens een rode kaart kreeg en met een numerieke minderheid kwam te staan moest de overwinning gewoon over de streep getrokken gaan worden. Dat Dennis Koning uiteindelijk de 1-4 nog wist te scoren was alleen voor de statistieken nog van belang. Uiteindelijk had de uitslag geen invloed op de gezellige sfeer in de kantine.

Door deze knappe overwinning kent Dwingeloo duidelijk een vliegende start. Het is zelfs op doelsaldo de trotse lijstaanvoerder in de 3de klasse D. Aanstaande zondag moet Dwingeloo het op het kunstgras in Steenwijk opnemen tegen Steewijker Boys.