Dwingeloo trakteert koploper Heerde op eerste nederlaag

Heerde 1
30-10-2016

Scheidsrechter:   Kuiper, B.
Afgelopen zondag mocht Dwingeloo afreizen naar Heerde om het daar op te nemen tegen de trotse koploper van de derde klasse D. Heerde kent een daverende start van de competitie waarin alle wedstrijden gewonnen werden. Dwingeloo daarentegen speelt wisselvallig. Goede wedstrijden worden net zo makkelijk afgewisseld met mindere wedstrijden. Tegen Heerde speelde Dwingeloo weer een goede wedstrijd waardoor de koploper voor het eerst punten verspeelde. Het werd uiteindelijk 2-4.

Onder grote publieke belangstelling betraden beide ploegen onder luid applaus het veld. Dwingeloo, dat niet wist wat zij deze middag konden verwachten van de tegenstander, begon voorzichtig aan de wedstrijd. Zonder al te veel aanstalten te maken naar voren probeerden zij het Heerde moeilijk te maken. Toch leek de thuisploeg al vroeg op voorsprong te komen, echter stond de paal de openingstreffer in de weg. Dwingeloo dat al haar energie nodig was in defensief opzicht probeerde via de counter gevaarlijk te worden. De eerste keer dat Dwingeloo echt de aanval zocht was het gelijk raak. Bart Barelds passeerde zijn man op de linker flank en met een prima voorzet kon Melvin Koning eenvoudig de 0-1 op het scorebord schieten. Ondanks het vele balbezit van de thuisploeg bleef Dwingeloo simpel overeind en gaf het geen goede kansen weg. Dat Heerde toch op gelijke hoogte kwam leek gezien het spelbeeld logisch. Toch viel het doelpunt uit de lucht nadat een afgeslagen corner toevallig voor de voeten viel van een speler van Heerde. Hij schoot vervolgens het leer wel snoeihard binnen, 1-1. Daar waar iedereen dacht dat Heerde nu wel door zou drukken was het Dwingeloo dat opnieuw op voorsprong wist te komen. Een schot van Frank de Leeuw rolde zachtjes achter de verbouwereerde goalie van Heerde, 1-2.

Na rust leek Dwingeloo aan alle hoop van Heerde een einde te maken nadat Nico Dekker een perfecte voorzet van Fabian Bosker binnen knikte, 1-3. Door deze marge van twee doelpunten kon de ploeg uit Drenthe zich massaal terugtrekken op eigen helft. Dwingeloo liet de bal aan Heerde maar de thuisploeg had hier geen goed antwoord op. Sporadisch verschenen zij voor het doel maar daar had Dwingeloo doelman Erwin Hof nog een aantal goede reddingen in huis. De aansluitingstreffer viel uiteindelijk 25 minuten voor tijd. Na een makkelijk gegeven penalty bracht Heerde de spanning weer helemaal terug, 2-3. Maar ook nu scoorde Dwingeloo weer op een uiterst belangrijk moment. Melvin Koning kon op aangeven van Dennis Koning zijn tweede van deze middag binnen schieten, 2-4. Dit doelpunt bracht de rust weer terug op sportpark Molenbeek. In de slotfase van de wedstrijd waarin Dwingeloo de ‘weg is weg’ tactiek toepaste bleef de ploeg van trainer Martin Koops simpel overeind. Hierdoor boekte Dwingeloo een verrassende maar zeer terechte overwinning op koploper Heerde.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo een thuiswedstrijd. Dan komt Trinitas op bezoek in het brinkdorp.