Onderlinge toernooien JO7 Gemeente Westerveld

Op initiatief van de voetbalvereniging OFW (Old Forward/Wapserveen) hebben de verenigingen Dwingeloo, Diever/Wapse, BEW (Vledder) en Uffelte afspraken gemaakt over het organiseren van onderlinge wedstrijden voor spelers onder de 7 jaar (JO7). Spelers O7, kabouters of mini pupillen genoemd, spelen nog geen officiële competitiewedstrijden.

In het komende half jaar zal er vier keer bij één van de verenigingen een mini-toernooi worden georganiseerd. De wedstrijdjes worden gespeeld volgens de nieuwe spelregels van de KNVB van 4 tegen 4 . Dit betekent wedstrijden spelen op een kwart veld met doeltjes van 3.00x1.00m zonder keeper.

De scheidsrechter in het veld wordt vervangen door 'een spelbegeleider' langs het speelveld.

Met kleiner aantal spelers, kleiner afmeting van het veld , meer balcontacten en vooral de spelers hun gang laten gang zonder bemoeienis van volwassenen moet er voor gaan zorgen dat het spelplezier wordt vergroot.

Er zijn vier toernooien voor het komende half jaar gepland, drie keer op het veld en één keer in de zaal.

Zaterdag 23 september 2017 , aanvang 09.00 uur, locatie sportveld OFW Wilhelminaoord.

Zaterdag 14 oktober 2017, aanvang 09.00 uur , locatie sportveld v.v. Uffelte

Zaterdag 4 november 2017 , aanvang 09.00 uur , locatie sportveld BEW (Vledder)

Zaterdag 9 december 2017 , aanvang 10.00 uur , locatie grote sportzaal sportpark De Hulsebosch Dwingeloo.

De organiserende voetbalverenigingen hopen op succesvolle toernooitjes met veel enthousiaste kinderen én ouders en andere belangstellenden.

In de winterperiode zal er door de verenigingen gezamenlijk geëvalueerd worden en afspraken gemaakt worden over een mogelijk vervolg in het voorjaar van 2018 voor dit mooie initiatief.

Geen nieuwsberichten gevonden