Dwingeloo verslaat Wijster in doelpuntrijk duel

Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de tweede derby oprij op het programma. Ditmaal was Wijster de tegenstander. Op deze mooie nazomerse zondag werd er flink op los gescoord op sportpark de Hulsebosch. Uiteindelijk gaf het scorebord na negentig minuten een 5-2 eindstand aan in het voordeel van de Dwingelers.

Onder het toeziend oog van de vele toeschouwers begon Dwingeloo sterk aan het duel. Dennis Koning had zijn ploeg een goede dienst kunnen bewijzen om in de openingsfase Dwingeloo al op voorsprong te schieten. Oog in oog met de doelman van Wijster kwam de goalie echter als winnaar uit de strijd. Een vroeg doelpunt leek dan ook in de lucht te hangen want Wijster werd verder en verder teruggedrukt op eigen helft en probeerde via de spaarzame tegenaanvallen gevaarlijk te worden. Uiteindelijk kwam Dwingeloo in de negende minuut op een 1-0 voorsprong. Via een strakke lage voorzet van Sander Nijstad schoot aanvaller Melvin Koning het leer achter het standbeen langs in het doel. Heel lang kon de thuisploeg hier niet van genieten want na de eerste de beste counter was het alweer gelijk, 1-1. Ondanks deze tegenslag ging Dwingeloo opnieuw opzoek naar de voorsprong. Na een aantal mooie aanvallen viel de 2-1 uiteindelijk in de 21ste minuut. Na een prima corner kon Jos Kemkers vrij inkoppen. Zijn inzet werd echter van richting veranderd waarna de bal voor de voeten viel van Sander Nijstad die op zijn beurt van dichtbij binnen kon schieten, 2-1. Er leek geen vuiltje aan de lucht voor de Dwingelers maar uit de tweede counter van Wijster deze middag viel ook gelijk de 2-2. De spits van Wijster schoot geheel onverwachts met buitenkant rechts de bal achter de verbouwereerde doelman Erwin Hof. Zo kon Dwingeloo weer van voren af aan beginnen. Uiteindelijk viel vlak voor rust alsnog de 3-2 voor Dwingeloo nadat Bart Barelds de keeper met een subtiel balletje wist te passeren.

Ook in de tweede helft bleef Dwingeloo de bovenliggende partij . Dit resulteerde uiteindelijk in de verdiende 4-2 voorsprong. Na een fout in de verdediging van Wijster kon Sander Nijstad de bal onderscheppen waarna hij niet zelfzuchtig was en het leer op een presenteerblaadje legde voor Melvin Koning die zo zijn tweede van deze middag mocht maken. Na dit doelpunt nam Dwingeloo was gas terug waardoor ook Wijster nog bijna wist te scoren. Echter was het Rene Wiltinge die de bal op het allerlaatste moment al dan niet achter de lijn wist weg te schieten. Niet veel later was er een identieke situatie voor het doel van de bezoekers na een kopbal van Sander Nijstad. Uiteindelijk leek de net ingevallen Max Klijn de overwinning in veilige haven te schieten echter werd zijn doelpunt al dan niet terecht afgekeurd wegens buitenspel. Vlak voor tijd wist hij alsnog zijn invalsbeurt te bekronen met een fraai doelpunt. Uit de draai wist hij de bal snoeihard achter de doelman van Wijster te volleren. Zo eindigde deze wedstrijd in een verdiende 5-2 overwinning voor de Dwingelers.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo opnieuw een thuiswedstrijd. Dan komt koploper Akkrum op bezoek.