Geslaagd onderling jeugd-kerst-zaalvoetbaltoernooi v.v. Dwingeloo

Op "derde kerstdag", woensdag 27 december jl., heeft de jeugdcommissie het jaarlijks en traditionele onderlinge jeugd-kerst-zaalvoetbaltoernooi georganiseerd.

De gehele dag was de grote sportzaal van sportpark De Hulsebosch het strijdtoneel voor alle jeugdvoetbaltalenten. De dag werd om 09.00 uur gestart met de kabouters en de dag werd om 19.00 uur afgesloten door de jeugdtrainer-en leiders.
Over de dag verspreid werd er in vier blokken per leeftijdscategorie onderlinge wedstrijden gespeeld:
  • De leeftijdscategorie JO9 en JO8 waren in 4 teams ingedeeld : Ajax - PSV - Feyenoord en AZ.
  • JO11 was in 3 teams ingedeeld: SC Heerenveen - PEC Zwolle en FC Twente.
  • Bayern München, Schalke'04, Borussia Dortmund en HSV waren de 4 teams in de leeftijdscategorie JO13.
  • De laatste leeftijdscategorie, JO15 en JO17, speelden een 'Engelse competitie': Machester City, Machester United, Everton en Arsenal.
Voor deze dag gold één belangrijk motto (PLEZIER) en was er één belangrijke spelregel (DOE NORMAAL). Deze twee aandachtspunten samen met de vele blijde en vrolijke gezichten, mooie acties, mooie doelpunten en mooie reddingen zorgden voor een geslaagd toernooi.

Volgend jaar wordt het traditionele toernooi weer georganiseerd ; de zaal is al gereserveerd op zaterdag 29 december 2018 !