Dubbel najaarskampioenschap JO8

Op zaterdagochtend 1 december was het feest op de velden van voetbalvereniging Dwingeloo: de beide jeugdteams JO8 die de club rijk is werden kampioen van de najaarscompetitie!

Om 9 uur trapten de teams af op het fraaie complex aan de Heuvelenweg in Dwingeloo. Het weer hield zich goed voor de tijd van het jaar dus vele ouders, opa’s, oma’s en andere belangstellenden hadden zich verzameld langs de lijn.

JO8-1 zette de schouders eronder tegen Steenwijkerwold en dat resulteerde meteen al in een doelpunt. En dit ging alsmaar door, met een stand van 8-0 gingen de voetballertjes rusten. De voetbaltoeter klonk vele malen over het veld. En na de rust werd het spektakel voortgezet want de wedstrijd eindigde uiteindelijk in een klinkende 13-0 overwinning! Gejuich klonk over het veld, voor het eerst zijn deze kanjers kampioen geworden.
Dan op het veld daarnaast trad de JO8-2 aan, een jong team voetballertjes dat elkaar al kende van het kaboutervoetbal maar nu voor het eerst echt competitie is gaan spelen. En hoe! Allemaal vaak een kop kleiner dan de tegenstander maar met talent en een boel spelplezier werd nog niet verloren deze najaarscompetitie.
Op deze zaterdagochtend was J.V. Oostenburg uit Oosterwolde de tegenstander. Dwingeloo begon wat onfortuinlijk met een eigen doelpunt, maar dat werd vrij snel weer rechtgezet. En daarna golfde het spel heen en weer. Met een 4-3 ruststand werd gauw de ranja genuttigd, en daarna werd er weer verder gebald wat resulteerde in een 7-3 eindstand. Ook kampioen!
De pupillen van beide teams kregen allemaal een mooie medaille uitgereikt. Daarna werd snel gedoucht want op de parkeerplaats wachtte een heuse kampioenskar de spelers op. Achter de trekker op de wagen door het dorp, wat een feestje! Ook de leiders van deze voetballertjes lieten van zich horen in de kar. Daarna eindigde het feest in de kantine met een zakje chips en kon elk spelertje weer huiswaarts gaan en ‘s nachts dromen van het eerste echte behaalde voetbalkampioenschap.