Dwingeloo pakt periodetitel!

Zondag 5 mei heeft VV Dwingeloo de 2e periodetitel behaald in de 3e klasse D door een 1-0 overwinning op THOR.

Het team van trainer Friso Bakker had aan een gelijk spel genoeg voor de periode, maar wilde daar uiteraard niet op gokken. In een redelijk gelijkwaardige eerste helft waren de beste kansen toch voor Dwingeloo. Nadat eerder in de wedstrijd Melvin Koning al onreglementair werd gestopt door de keeper van THOR, liet de spits na 36 minuten zijn hakken zien aan de verdediging van de gasten en rondde koelbloedig af.

Op koers voor de 2e periode maakten de Dwingelers het zichzelf toch nog moeilijk. Na 44 minuten werd Fabian Bosker namelijk met zijn 2e gele kaart van het veld gestuurd. Het was dus zaak voor Bakker om zijn mannen vooral verdedigend goed georganiseerd de 2e helft te laten spelen, en daar slaagde hij met het team prima in. THOR had met een man meer een duidelijk veldoverwicht, maar kwam niet tot grote kansen. Sterker nog, Dwingeloo kwam er nog enkele malen gevaarlijk uit, maar het net werd niet meer gevonden deze middag. Zodoende pakte Dwingeloo de winst, en belangrijker nog de 2e periode.

VV Dwingeloo mag door dit resultaat strijden om promotie naar de 2e klasse. Een mooi resultaat voor het team dat lang in de race was voor de titel maar o.m. door vele blessures even een mindere periode kende. Met nog enkele competitiewedstrijden te gaan begint op 2 juni de nacompetitie voor VV Dwingeloo.

05-05-2019

titel 2e periode 2018/2019