VV Dwingeloo ruilt shirtje met KNVB

Het georganiseerde voetbal in Nederland bestaat 130 jaar. De KNVB viert dat met “een ode aan het amateurshirt” waarbij een KNVB-shirt wordt geruild voor dat van een amateurvereniging, en kwam ook bij VV Dwingeloo over de vloer.

Speciaal voor deze gelegenheid heeft de KNVB een uniek voetbalshirt ontwikkeld waarvan elke vereniging in Nederland één exemplaar krijgt.

Het patroon op het shirt bestaat uit een samenspel van vormen en vlakverdelingen die ook zijn terug te vinden op de shirts van alle Nederlandse amateurverenigingen. Op deze manier verenigt de KNVB 130 jaar Nederlands amateurvoetbal in één uniek oranje shirt. Een waar collectors item dus.

In de traditie van het alom bekende ritueel ‘shirtje ruilen’ komt de KNVB niet alleen naar alle amateurclubs toe om het shirt uit te reiken, maar ook om een shirt van de vereniging zelf te ontvangen. Inmiddels is dat ook gebeurd bij VV Dwingeloo. Mark Altena, verenigingsadviseur van de KNVB mocht van voorzitter Marcel Grit het shirt van VV Dwingeloo in ontvangst nemen. En uiteraard kreeg het bestuur daarvoor het shirt van de KNVB terug.

Geen nieuwsberichten gevonden