Dwingeloo speelt gelijk tegen Steenwijker Boys

Steenwijker Boys 1
16-04-2017
1-1

Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen het lager geklasseerde Steenwijker Boys op het programma. De eerste wedstrijd tussen beide verenigingen eindigde in een grote overwinning voor de ploeg uit Steenwijk. Destijds werd het maar liefst 10-1. Hoe anders was dat deze middag. Steenwijker Boys was geen schim meer van de ploeg die Dwingeloo toen van het kastje naar de muur stuurde. Vandaag waren beide ploegen aan elkaar gewaagd en zodoende eindigde deze wedstrijd in een 1-1 gelijk spel.
In een zeer afwachtende eerste helft waar Steenwijker Boys zich massaal terugtrok op eigen helft viel er weinig te genieten voor de toeschouwers. Dwingeloo mocht rustig opbouwen maar door een te laag tempo kon de thuisploeg geen ruimte vinden om een goede aanval op te bouwen. Ook de bezoekers stelden hier vrijwel niks tegenover en zo kabbelde de eerste helft richting het einde.
In de tweede helft was er een iets beter Dwingeloo te zien. Steenwijker Boys mocht hen keeper ook dankbaar zijn voor het feit dat het nog steeds 0-0 stond. Zo wist hij oog in oog met topscoorder Melvin Koning zijn poging tot een lopje knap te pakken en even later viste hij een fraai schot van Dennis Koning uit de bovenhoek. Ook stichtte de thuisploeg wat gevaar uit corners maar telkens stond de goalie in de weg. Toen het merendeel van de aanwezigen zich al neergelegd hadden bij een bloedeloze 0-0 kwam de ploeg uit Steenwijk verassend op een 0-1 voorsprong in de 83ste minuut. Zo leken de belangrijke drie punten mee te gaan naar Steenwijk ware het niet dat Dwingeloo vlak voor tijd nog langszij wist te komen. Een indraaiende vrije bal van Dennis Koning werd met een uiterste kracht inspanning teruggekopt door Tom Kemkers waarna Paul Schieving de bal beheerst in het doel wist te werken. Kort hierna floot de goed leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en konden beide ploegen een puntje bij het totaal optellen.
Voor Dwingeloo staat aanstaande donderdag de volgende wedstrijd alweer op het programma. Dan moet het opnieuw thuis aantreden en ditmaal is HODO de tegenstander. Hopelijk blijven de drie punten dan achter in Dwingeloo.