Dwingeloo beleeft eenvoudige middag tegen Stanfries

Stanfries 1
23-04-2017
5-0

Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen hekkensluiter Stanfries op het programma. De eerste wedstrijd tussen beide elftallen werd met enige moeite gewonnen door de Dwingelers. Hoe anders was dat deze middag. Dwingeloo won met 5-0 maar had deze middag zeker de dubbele cijfers kunnen halen.

Dwingeloo begon voortvarend aan de wedstrijd en had na 8 minuten de wedstrijd al in het slot gegooid. Via twee keer Melvin Koning stond er al vroeg een 2-0 voorsprong op het scorebord. Ondanks deze vroege voorsprong bleef Dwingeloo opzoek gaan naar meer doelpunten. Grote kansen werden er gecreƫerd maar deze kansen werden net zo makkelijk gemist. Toch mocht Dwingeloo gaan rusten met een 4-0 voorsprong. Eerst was het Melvin koning die Robert Mulder in stelling bracht om zo ook een doelpuntje mee te pikken. Niet veel later was het Melvin Koning zelf die via een strafschop zijn derde van deze middag mocht bijschrijven. Voor Dwingeloo doelman Erwin Hof was het wandelingetje naar de kleedkamer zijn enige inspanning deze eerste helft.

Na rust bleef Dwingeloo opzoek gaan naar een grotere uitslag. Opnieuw werden er enkele grote mogelijkheden gecreƫerd en gemist. Toch wist Melvin Koning zijn vierde van deze te maken nadat hij goed de diepte in werd gestuurd door de net ingevallen Max Klijn. In het vervolg van de tweede helft waar nog de paal en de lat geraakt werden wist Dwingeloo de score niet verder uit te bouwen. Zo bleef de score steken op 5-0 en was Dwingeloo deze middag zeer coulant voor Stanfries.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo een uitwedstrijd tegen de kersverse kampioen van de derde klasse D: Epe.