Dwingeloo te sterk voor Makkinga

Sportclub Makkinga 1
03-09-2017

Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de eerste in een serie van 3 bekerwedstrijden op het programma. In een poule met Makkinga, Read Swart en Langezwaag moet gestreden worden om een plaats in de volgende ronde. In deze eerste wedstrijd kwam het voor Dwingeloo onbekende Makkinga op bezoek op sportpark de Hulsebosch. Na een moeizame wedstrijd wist Dwingeloo toch vrij eenvoudig met 3-0 te winnen.

In een wedstrijd waarin het vooral eenrichtingsverkeer was richting het doel van de bezoekers uit Makkinga kreeg Max Klijn al vroeg in de wedstrijd twee grote mogelijkheden om de score te openen maar zijn vizier stond duidelijk nog niet op scherp. Even later wist Fabian Bosker dan toch eindelijk de bus uit Makkinga te passeren met een goed schot in de benedenhoek. Ondanks dat Dwingeloo veelal aan de bal was had het moeite om een gaatje te vinden in de defensie van de bezoekers. Hierdoor mochten beide ploegen dan ook gaan rusten met een 1-0 tussenstand.

In de tweede helft probeerde Dwingeloo de score te vergroten. Het creëerde enkele grote kansen maar faalde steeds in de afronding. Mede door goed keeperswerk van de goalie uit Makkinga mochten de bezoekers blijven hopen op een stuntje. Ware het niet dat de doelman opzichtig in de fout ging bij de 2-0 voor Dwingeloo. Een hoge voorzet van Rene Wiltinge werd compleet verkeerd ingeschat door de doelman en verdween zo plotseling in de verre hoek. Vlak voor tijd wist Melvin Koning ook nog zijn doelpuntje mee te pakken waar hij de gehele middag al zo naar opzoek was. Na een combinatie met Rolf Alberts nam de spits de bal in één keer uit de lucht waarmee hij de eindstand van 3-0 op het scorebord wist te schieten.

Ondanks een ietwat magere overwinning is Dwingeloo toch goed begonnen in deze poule. Aanstaande zondag speelt Dwingeloo een uitwedstrijd tegen Read Swart. Een bepalende wedstrijd in deze poule aangezien Read Swart haar eerste wedstrijd met 0-5 wist te winnen.