Dwingeloo veel te sterk voor Langezwaag

Langezwaag 1
17-09-2017

Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de afsluitende derde wedstrijd in de poulefase van de beker op het programma. In Langezwaag moest Dwingeloo aantreden tegen de plaatselijke 5de klasser die al haar wedstrijden nog had verloren. In een eenzijdige wedstrijd waarin Dwingeloo veruit de bovenliggende partij was werd het maar liefst 0-9.

Op een perfecte grasmat begonnen beide ploegen aan de wedstrijd. Direct vanaf de eerste minuut liet Dwingeloo zien een paar klassen beter te zijn dan haar tegenstander. Ondanks dat bij Dwingeloo niet het beste naar boven werd gehaald door Langezwaag keek de thuisploeg al snel tegen een 0-2 achterstand aan door doelpunten van Bart Barelds en Fabian Bosker. Na een paar spelprikjes van de thuisploeg was het Jos Kemkers die zijn kopbal op de bovenkant van de lat zag belanden. Na nog een handvol gemiste kansen wisten uiteindelijke Max Klijn en Rolf Alberts de ruststand te bepalen op een 0-4 voorsprong voor de Dwingelers.

Binnen een kwartier na rust wist Dwingeloo de score uit te breiden na een 0-8 tussenstand door doelpunten van Bart Barelds, Max Klijn en Melvin Koning (2x). Mede door het missen van een handvol grote kansen en het onterecht afkeuren van een zuiver doelpunt bleef de teller steken op acht doelpunten. Het slotakkoord was opnieuw voor Melvin Koning die hiermee zijn derde van deze middag wist te maken.

Na deze eenvoudige overwinning staat volgende week zondag de eerste competitiewedstrijd op het programma. Dwingeloo speelt dan in en tegen Oldemarkt voor de eerste drie punten van het nieuwe seizoen.