Dwingeloo speelt gelijk tegen koploper Akkrum

Akkrum 1
22-10-2017

Scheidsrechter:   M.T. Koning
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen koploper Akkrum op het programma. Een voor Dwingeloo onbekende tegenstander maar gezien het feit dat Akkrum al haar wedstrijden nog had gewonnen kon er van onderschatting geen sprake zijn. Toch wist Dwingeloo de eerste punten van de ploeg uit Akkrum af te snoepen. De wedstrijd eindigde in een alles behalve saaie 0-0.

Dwingeloo begon scherp aan de wedstrijd en liet de trotse koploper niet in haar spel komen. Tot grote mogelijkheden leidde dit overwicht echter nog niet. De grootste kans was heel verrassend één voor de bezoekers. Nadat de spits van Akkrum neergelegd werd binnen de beruchte lijnen kon de leidsman niks anders doen dan het toekennen van een strafschop. Dwingeloo doelman Erwin Hof kwam echter als winnaar uit de strijd waardoor de 0-0 tussenstand op het scorebord bleef staan. Dit was gelijk ook de enige kans voor de gasten deze eerste helft. Voor Dwingeloo was Tom Kemkers (pegel van afstand) en Fabian Bosker (paal) dichtbij de openingstreffer maar ook zij wisten niet te scoren.

In de openingsfase van de tweede helft kreeg Dwingeloo direct drie grote mogelijkheden achter elkaar om de score te openen. Eerst was er het stiftje van Sander Nijstad die rakelings voorlangs ging. In de kans die hieruit voort kwam was het een schot van Melvin Koning die van de lijn werd gehaald en in de rebound werd het schot van Dennis Koning knap gered door de goed keepende doelman van de gasten. Gedurende de tweede helft was het ook Akkrum dat steeds beter in haar spel kwam. Dit leverde een wedstrijd op waarin beide ploegen opzoek gingen naar de overwinning. Dwingeloo was in deze fase het dichtstbij een doelpunt. Een voorzet vanaf rechts verdwen via een verdediger van Akkrum op de paal. In de slotfase was het Max Klijn die zijn ploeg een goede dienst kon bewijzen maar wat een grote kans leek te gaan worden liep voor de bezoekers met een sisser af. Zo moesten beide ploegen genoegen nemen met een punt in een wedstrijd die misschien wel geen winnaar verdiende.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo een uitwedstrijd tegen nummer vier Gorredijk. Om het gat met de bovenste plaatsen op de ranglijst niet te groot te laten worden zal er gewonnen moeten worden.