Dwingeloo en Renado delen de punten

Renado 1
05-11-2017

Scheidsrechter:   G. van Duinen
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen Renado op het programma. Het verschil tussen beide ploegen op de ranglijst bedraagt maar twee punten in het voordeel van de Dwingelers. Ook na vandaag blijft het onderlinge verschil twee punten. Het werd 1-1.

Dwingeloo begon goed aan de wedstrijd op het lastig te bespelen veld. Ondanks het lichte overwicht voor de thuisploeg leverde de eerste de beste tegenaanval van Renado gelijk een treffer op. Deze aanval was één van de weinige hoogtepunten de eerste helft. Dwingeloo probeerde het wel maar voordat er een grote kans leek te ontstaan werd deze al in de kiem gesmoord. Zo mochten beide ploegen in een gelijk opgaande eerste helft de kleedkamer opzoeken met een 0-1 tussenstand.

In de tweede helft had Dwingeloo de zaken beter op orde. Grote kansen werden er nog niet gecreëerd maar de thuisploeg zette de wedstrijd wel naar haar hand. Uiteindelijk leverde dit de ietwat gelukkige maar verdiende gelijkmaker op. Een dieptebal van Jos Kemkers werd op waarde geschat door Melvin Koning die mede doordat de doelman van Renado te laat zijn doelmond verliet met een prima lob de gelijkmaker mocht aantekenen. Na deze gelijkmaker ging Dwingeloo hartstochtelijk opzoek naar de overwinning. Grote kansen werden gecreëerd maar Dennis Koning en Fabian Bosker konden op hen beurt de trekker niet overhalen. Renado’s grootste mogelijkheid was een afstandsschot waarbij Dwingeloo goalie Erwin Hof zich tot het uiterste moest strekken. Het slotakkoord was opnieuw voor Dwingeloo. In een rommelige situatie in het strafschopgebied van de bezoekers zag Robert Mulder zijn kans schoon om op doel te schieten. Dit leek het winnende schot te worden maar het leer sprong via de onderkant van de lat weer het speelveld in. Zo moesten beide ploegen deze middag genoegen nemen met een puntendeling.

Aanstaande zondag staat er geen competitiewedstrijd op het programma en kunnen de spelers van Dwingeloo rust nemen om zo weer fris van start te kunnen gaan in de lastige uitwedstrijd tegen Steenwijker Boys.