Dwingeloo te sterk voor Steenwijker Boys

Steenwijker Boys 1
19-11-2017

Scheidsrechter:   C Koper
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de lastige uitwedstrijd tegen Steenwijker Boys op het programma. Vorig seizoen gingen de rood-witten kansloos met 10-1 ten onder op het kunstgras van de Boys. Een jaar later staan de zaken er heel anders voor en boekte Dwingeloo een dik verdiende 0-2 overwinning.

Direct vanaf het fluitsignaal was te zien dat Dwingeloo de zaakjes goed op orde had. Ondanks dat Steenwijker Boys bij vlagen liet zien goed overweg te kunnen op het kunstgras stond de defensie van Dwingeloo deze middag als een huis waardoor de thuisploeg alleen gevaarlijk kon worden door middel van schoten van afstand. De eerste beste kans voor Dwingeloo was direct een uitgelezen mogelijk om de score te openen. De geheel vrijstaande Sander Nijstad schoot ietwat te gehaast in waardoor de bal voorlangs ging. Niet veel later was het dan toch raak. Fabian Bosker werd weggestuurd op de rechterkant waarna hij op snelheid iedereen het nakijken gaf en met een beheerst rolletje de doelman verschalkte. Vlak voor rust kon Dwingeloo de score verdubbelen nadat Sander Nijstad oog in oog met de doelman kwam te staan. Zijn inzet werd knap gepareerd door de doelman van Steenwijker Boys waardoor beide ploegen met een 0-1 tussenstand de kleedkamer op mochten zoeken.

In de tweede helft ging de thuisploeg nadrukkelijker opzoek naar de gelijkmaker. Ondanks dat Dwingeloo wat teruggedrukt werd op hen eigen helft kon de thuisploeg niet tot grote kansen komen. De grootste mogelijkheid voor een doelpunt was opnieuw voor Dwingeloo. Wederom werd Sander Nijstad weggestuurd en voor de tweede keer deze middag kwam de doelman van de thuisploeg als winnaar uit de strijd in deze één tegen één situatie. Het was dan ook aan de doelman uit Steenwijk te danken dat de thuisploeg nog mocht hopen op een goed resultaat. Opportunistisch gingen de geel-zwarten dan ook opzoek naar de gelijkmaker. Voetballend kwam Steenwijk Boys niet tot kansen waardoor de gevaarlijkste momenten voor het doel van Dwingeloo dan ook uit een aantal corners kwamen. In de slotfase van de wedstrijd raakte Dwingeloo nog twee keer het aluminium waardoor de 0-1 tussenstand ook de eindstand leek te gaan worden. Ware het niet dat de ingevallen Max Klijn ver in de blessuretijd nog knap de 0-2 binnen wist te tikken nadat hij met een fraaie actie de doelman wist te passeren. Door deze dik verdiende overwinning wist Dwingeloo de aanval van Steenwijker Boys af te slaan en het gat te vergroten naar vier punten.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo opnieuw een uitwedstrijd. Ditmaal reist de ploeg van Friso Bakker af naar Lemmer om daar aan te mogen treden tegen de plaatselijke trots.