Dwingeloo heeft geen kind aan Lemmer

Lemmer vv 1
26-11-2017

Scheidsrechter:   W. van der Kamp
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen het laag geklasseerde Lemmer op het programma. Ondanks de vele regenval van deze week kon deze wedstrijd gewoon worden gespeeld. Op een goed te bespelen grasmat had Dwingeloo geen kind aan Lemmer. Het werd uiteindelijk 0-5 en daarmee waren de roodwitten toch wel genadig voor de ploeg uit Lemmer.

Dwingeloo begon furieus aan de wedstrijd en al binnen de minuut kon Sander Nijstad zijn ploeg een goede dienst bewijzen maar oog in oog met de doelman wist hij de trekker niet over te halen. Ook een vijftal minuten later wist de aanvaller van Dwingeloo een één op één situatie niet binnen te schieten. Toch wist Dwingeloo binnen het kwartier alsnog op een verdiende 0-1 voorsprong te komen nadat Tom Kemkers vanaf randje zestien het leer onhoudbaar in de benedenhoek wist te schieten. Dwingeloo had deze middag niks te vrezen van de thuisploeg dat aanvallend onmachtig was. Ondanks dat Dwingeloo onzorgvuldig was in de eindpass kwam het na een half uur spelen toch op een 0-2 voorsprong. Max Klijn, die even hiervoor niet attent was om een voorzet van Sander Nijstad binnen te tikken, strafte ditmaal een fout van de keeper genadeloos af. Vlak voor rust wist Dwingeloo zelfs nog uit te lopen naar een comfortabele 0-3 tussenstand. Ditmaal was het Gert-Jan Boer die zijn voorzet over de doelman van de thuisploeg heen zag zeilen.

Ook na rust was het Dwingeloo wat de klok sloeg. Desondanks duurde het nog tot de zeventigste minuut totdat er weer wat te juichen viel in het Dwingeloo kamp. Na een fraaie combinatie wist Fabian Bosker met een diagonaal schot de keeper te verschalken, 0-4. Bij Lemmer nam de frustratie alsmaar toe wat uiteindelijk leidde tot de rode kaart voor de verdediger van de thuisploeg. Ondanks de numerieke meerderheid nam Dwingeloo wat gas terug waardoor er in de slotfase nog maar één keer gescoord werd. Eerst had Bart Barelds nog gemist nadat hij alleen voor de keeper verscheen maar in de corner die hieruit voort vloeide wist hij vanaf twintig meter de bal beheerst binnen te krullen, 0-5. Een paar minuten later floot de prima fluitende leidsman voor het einde van de wedstrijd en mag Dwingeloo opnieuw drie punten bij het totaal optellen.

Als de weergoden het toelaten speelt Dwingeloo aanstaande zondag een thuiswedstrijd tegen koploper DIO Oosterwolde. Een goede graadmeter voor de ploeg van Friso Bakker om te zien waar men staat in deze derde klasse.