Dwingeloo te sterk voor Renado

Renado 1
11-03-2018

Scheidsrechter:   K Hooijer
Na een aantal weken zonder competitievoetbal mocht Dwingeloo dan eindelijk weer een keer gaan aantreden. Dit weekend was Renado de tegenstander in de strijd om de felbegeerde drie punten. De eerste wedstrijd tussen beide ploegen eindigde in een puntendeling, 1-1. Dit weekend was Dwingeloo de sterkere van de twee. Het werd uiteindelijk 0-2.

Nadat Dwingeloo goed begonnen was aan de wedstrijd ontvouwde zich een gelijk opgaande eerste helft. De eerste echte mogelijkheid was echter voor de thuisploeg maar een fraaie solo werd niet gepromoveerd tot een doelpunt. Beide ploegen hadden duidelijk moeite met het creëren van kansen waardoor het spel zich vooral afspeelde op het middenveld. Halverwege de wedstrijd leek de thuisploeg een penalty te krijgen maar de goed leidende leidsman vond het vergrijp niet ernstig genoeg. De eerste echte kans voor Dwingeloo was echter meteen raak. Vlak voor rust wist Melvin Koning zijn collega aanvaller Sander Nijstad te vinden maar na twee keer knap keeperswerk kon de rebound ingeschoten worden door Fabian Bosker.

In de tweede helft werd het spel er niet beter op. Mede door het missen van wedstrijdritme werd er een slordige wedstrijd voorgeschoteld aan de toeschouwers. Desondanks wist Dwingeloo in de tweede helft een aantal goede mogelijkheden te creëren. Eerst wist Melvin Koning een voorzet op maat van Gert-Jan Boer niet binnen te knikken en even later kwam de topscoorder niet tot scoren na een voorzet van Sander Nijstad. Dwingeloo had de wedstrijd onder controle maar bracht zichzelf nog even in de problemen na een miscommunicatie in de opbouw. Doelman Erwin Hof kon met een sliding de aanvaller van Renado ter nauwer nood van het scoren afhelpen. Kort hierna gooide Dwingeloo de wedstrijd in het slot nadat de ingevallen Joost Mols met een prima steekbal Sander Nijstad wegstuurde. Sander Nijstad rende recht naar het doel en wist met een simpele breedtebal Melvin Koning een doelpunt te gunnen, 0-2. Hiermee was de wedstrijd ten einde en kon Dwingeloo eindelijk weer eens drie punten bijschrijven.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo een thuiswedstrijd. Dan komt Gorredijk op bezoek in het Brinkdorp.