Dwingeloo overklast Akkrum in goede eerste helft

Akkrum 1
25-03-2018

Scheidsrechter:   E. (Egbert) Rorije
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen koploper Akkrum op het programma. Beide elftallen hebben verdedigend gezien de zaakjes goed op orde getuige het aantal tegendoelpunten. Dat de heenwedstrijd tussen beide ploegen eindigde in een 0-0 eindstand was dan ook geen wonder. Deze middag hadden de aanvallers van Dwingeloo echter geen kind aan de verdedigers uit Akkrum. Het werd maar liefst 0-4.

Dwingeloo schoot deze middag uit de startblokken en stond na veertien minuten spelen al op een comfortabele 0-2 voorsprong. Eerst was het aanvaller Melvin Koning die in de zevende minuut een fout in de verdediging van de thuisploeg wist af te straffen. In de veertiende minuut was het Sander Nijstad die een vrije bal dwars door de muur heen wist te strepen en zo de keeper kansloos liet. Akkrum had in de eerste helft duidelijk geen antwoord op het goede spel van Dwingeloo die dan ook kans op kans wist te creëren. Nadat Melvin Koning en Sander Nijstad een aantal goede kansen niet hadden benut was het Fabian Bosker die zich na een knappe solo helemaal vrij speelde. Ondanks zijn krachtige sprint behield hij de kalmte en passeerde de doelman met een beheerst schot. Het slotakkoord van de eerste helft was voor Sander Nijstad. Na een afgeslagen voorzet punterde de aanvaller het leer achter de verbouwereerde doelman van Akkrum. Zo mochten beide ploegen gaan rusten met een tussenstand die al veel hoger had kunnen uitvallen dan de 0-4 die op het scorebord te zien was.

In de tweede helft was het onderlinge krachtsverschil minder groot. Akkrum probeerde nog wat van deze middag te maken terwijl Dwingeloo de wedstrijd probeerde uit te spelen en waar mogelijk de score uit te breiden via een counter. Het zat de thuisploeg deze middag dan ook niet mee nadat eerst de lat werd geraakt en niet veel later de paal een doelpunt in de weg stond. Ondanks dat Dwingeloo wat meer onder druk kwam te staan hield het eenvoudig stand en had het zelfs de score nog wat verder kunnen uitbreiden na een aantal gevaarlijke tegenaanvallen. Na negentig minuten floot de prima leidende leidsman voor het einde van de wedstrijd en boekte Dwingeloo een dik verdiende 0-4 overwinning op de koploper.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo weer eens een thuiswedstrijd. Dan komt Steenwijker Boys op bezoek. Steenwijker Boys staat op dit moment één plaatsje boven de Dwingelers met een gat van vier punten. Kanttekening hierbij is dat Dwingeloo nog maar liefst 5 wedstrijden tegoed heeft!!