Dwingeloo en Steenwijker Boys delen de punten

Steenwijker Boys 1
01-04-2018

Scheidsrechter:   H. (Henk) Nijstad
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen Steenwijker Boys op het programma. In een copy van de wedstrijd van afgelopen seizoen bleven beide ploegen wederom steken op een 1-1 eindstand. Destijds kwam de ploeg uit Steenwijk ook laat op voorsprong en wist Dwingeloo in de absolute slotfase alsnog ook een puntje eruit te slepen.

Na het eerste fluitsignaal ging Dwingeloo voortvarend van start. De eerste grote kans was dan ook voor de Dwingelers maar Max Klijn kon het leer net niet het laatste zetje geven na een strakke voorzet van Sander Nijstad. Na twintig minuten gespeeld te hebben kwam de wedstrijd meer in evenwicht. Beide ploegen hadden elkaar in de tang waardoor er weinig gebeurde in de beide doelgebieden. Hierdoor gingen beide ploegen ook rusten met een 0-0 tussenstand.

Ook in de tweede helft werd de wedstrijd er niet beter op maar spannend was het wel. Het venijn zat hem dan ook voor het tweede achtereenvolgende jaar in de staart. De bezoekers hadden tot de 67ste minuut moeten wachten op hen eerste grote mogelijkheid. Maar dit leverde dan ook direct een doelpunt op. Na een lange bal snelden de spitsen van Steenwijker Boys naar voren. Via een goede voorzet van een aanvaller uit Steenwijk schoot zijn collega aanvaller de bal onhoudbaar achter doelman Erwin Hof. Niet veel later leek Steenwijker Boys de wedstrijd op slot te gooien nadat een overtreding in het zestien meter gebied erg zwaar werd bestraft. De toegekende penalty werd echter knap gered door Dwingeloo doelman Erwin Hof. Kort hierop leek Dwingeloo op gelijke hoogte te komen nadat Fabian Bosker een voorzet van Rene Wiltinge schitterend binnen kopte maar deze werd wegens vermeend buitenspel afgekeurd. De momenten volgend elkaar kort op in de slotfase van de wedstrijd. Eerst moest Dwingeloo met tien man verder nadat Gert-Jan Boer zijn tweede gele kaart te zien kreeg. Ondanks de numerieke minderheid ging Dwingeloo opzoek naar de gelijkmaker. Max Klijn had deze voor het inschieten maar hij wist het lege doel niet te vinden en schoot over. Via de counter bleef Steenwijker Boys gevaarlijk en hadden zo ook de wedstrijd kunnen beslissen. Maar een aantal grote mogelijkheden werden niet benut. Uiteindelijk kreeg Dwingeloo in de absolute slotfase dan toch het puntje waar ze ook wel recht op hadden. Een voorzet van Max Klijn werd door de totaal vrijstaande Fabian Bosker beheerst binnen geschoten. In het tumult na deze gelijkmaker kreeg Dwingeloo wederom een rode kaart. Met negen man wist Dwingeloo het vol te houden tot het eind waardoor beide ploegen wederom de punten deelden op sportpark de Hulsebosch.

Aanstaande dinsdag moet de ploeg van Friso Bakker alweer aantreden. Met zeven wedstrijd in één maand breken voor Dwingeloo de Engelse weken aan. Eerstvolgende wedstrijd in deze rij is de uitwedstrijd tegen koploper DIO Oosterwolde.