Dwingeloo verliest wederom van Trinitas

Trinitas 1
08-04-2018

Scheidsrechter:   L. (Lammert) Gorter
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de lastige uitwedstrijd tegen Trinitas op het programma. De geschiedenis leert ons dat Dwingeloo het traditioneel gezien erg lastig heeft tegen deze tegenstander. Deze middag was dat niet anders. Dwingeloo verloor voor de tweede maal dit seizoen met 2-1 van de ‘drie-eenheid’.

Onder prachtige weersomstandigheden begonnen beide elftallen behoudend aan het duel. Gezien het hobbelige speelveld hadden zowel Dwingeloo als Trinitas moeite om het spel te maken. Toch ging de thuisploeg beduidend beter om met deze omstandigheden. Zij lieten de Dwingelers rustig opbouwen om dan via de snelle tegenaanval gevaarlijk te worden. Dit resulteerde in de openingsfase in enkele goede mogelijkheden voor de thuisploeg. Uiteindelijk kwam Trinitas dan ook op een verdiende 1-0 voorsprong nadat een afgeslagen corner fraai binnen gevolleerd werd. Dwingeloo had niet veel tijd nodig om deze tegenslag te verwerken want amper tien minuten later was de score alweer gelijk. Een indraaiende vrije bal van Dennis Koning leek ongevaarlijk maar doordat een verdediger van Trinitas het leer volledig verkeerd raakte verdween deze onhoudbaar achter de doelman van de thuisploeg. Het vervolg van de eerste helft leek zonder noemenswaardige gebeurtenissen voorbij te gaan ware het niet dat Trinitas een fout aan de zijde van Dwingeloo feilloos af wist te straffen. Zo keek Dwingeloo in de 40ste minuut alsnog tegen een 2-1 achterstand aan.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld in het voordeel van de gasten. Dwingeloo begon wat meer druk uit te oefenen op de defensie van de thuisploeg. Deze situatie was koren op de molen van Trinitas die zo kon loeren op een foutieve pas en dan proberen via de counter gevaarlijk te worden. Dit deed de thuisploeg dan ook naar behoren waardoor Dwingeloo doelman Erwin Hof een paar keer reddend moest optreden. Ook moest de lat nog eenmaal redding brengen op een inzet van een aanvaller van Trinitas. Voor Dwingeloo was Sander Nijstad tot tweemaal toe dichtbij een treffer. Eerst schoot hij vanuit de draai rakelings langs de kruising en niet veel later moest de doelman redding brengen op een pegel van de aanvaller. Toch leek uiteindelijk alsnog op gelijke hoogte te komen nadat Max Klijn het net wist te vinden maar zijn inzet werd wegens een overtreding afgefloten. Vlak voor het einde van de wedstrijd had Dwingeloo nog recht op een strafschop maar de goed leidende scheidsrechter van dienst betitelde deze handbal als onopzettelijk. Door deze nederlaag tegen Trinitas ziet Dwingeloo de tegenstander van vandaag aan zich voorbij gaan op de ranglijst.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo een thuiswedstrijd. Dan komt Mildam op bezoek in het Brinkdorp. Deze wedstrijd zou gewonnen moeten worden om de aansluiting met de subtop niet te verliezen.