Dwingeloo ontsnapt tegen Mildam

Mildam 1
15-04-2018

Scheidsrechter:   M.T. (Martin) Koning
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen Mildam op het programma. Beide elftallen troffen elkaar ook in de winterse periode waarin de strijd onbeslist eindigde. Destijds kwam Dwingeloo tot tweemaal toe op voorsprong maar konden ze deze voorsprong niet verdedigen. Ditmaal moest Dwingeloo een achterstand goed maken waarna het uiteindelijk met 3-1 wist te winnen.

Onder goede omstandigheden begonnen beide teams aan de wedstrijd. Waar Dwingeloo nog goed begon aan de wedstrijd met een schot van Tom Kemkers die maar net het doel miste, een kopbal van Dennis Koning die rakelings langs de paal ging en een schot van Sander Nijstad die knap werd gered zakte het daarna ver weg. Mede doordat Dwingeloo slordig was in balbezit konden de bezoekers makkelijk overeind blijven. Zelf wist Mildam er voetballend ook weinig tegenover te zetten maar was het met corners en indraaiende vrije ballen wel gevaarlijk. Zo mochten beide ploegen na een teleurstellende eerste helft gaan rusten met een 0-0 tussenstand.

Ook in de tweede helft werd het spelbeeld er niet beter op. Het duurde dan ook tot de 65ste minuut voordat er iets te juichen viel voor één van de twee partijen. Na balverlies aan de kant van Dwingeloo kon de aanvaller van Mildam zo doorlopen richting het doel van Erwin Hof. Oog in oog met de doelman van Dwingeloo wist hij uiterst beheerst het leer binnen te schuiven. Door deze achterstand werd Dwingeloo genoodzaakt om meer de aanval te zoeken. Dit probeerde de thuisploeg dan ook maar doordat de eindpass niet zuiver genoeg was werden alle mogelijke aanvallen in de kiem gesmoord. De roodhemden konden uiteindelijk opgelucht adem halen nadat Dennis Koning knullig omver werd gelopen in het strafschopgebied. De toegewezen strafschop werd feilloos binnen geschoten door Sander Nijstad. Dwingeloo voelde opeens dat er meer te halen viel en kreeg in de 89ste minuut opnieuw een strafschop nadat wederom Dennis Koning gevloerd werd nadat hij ditmaal de keeper al gepasseerd was. De verdediger van Mildam moest hierdoor het veld ruimen waardoor zij de wedstrijd af moesten maken met een numerieke minderheid. De tweede strafschop van deze middag werd eveneens koelbloedig binnen geschoten door Sander Nijstad. In de absolute slotfase liep Dwingeloo uiteindelijk nog uit naar een 3-1 eindstand. Ditmaal was het Dennis Koning die eens niet gevloerd werd en zo zelf de 3-1 eindstand op het scorebord kon schieten.

Door deze enigszins geflatteerde overwinning handhaaft Dwingeloo zich in de subtop van de derde klasse D. Aanstaande zondag speelt Dwingeloo opnieuw een thuiswedstrijd. Dan komt koploper DIO uit Oosterwolde op bezoek. De eerste wedstrijd tussen beide teams leverde een zwaarbevochten overwinning op voor de trotse koploper.