Dwingeloo wint weer eens van Oldemarkt

FC Oldemarkt 1
26-04-2018

Scheidsrechter:   P (Peter) Lemmen
Afgelopen donderdag stond voor Dwingeloo de avondwedstrijd tegen Oldemarkt op het programma. Deze wedstrijd stond op de allereerste speelronde van dit seizoen ook op het programma. Destijds werd deze wedstrijd door Oldemarkt gewonnen met 1-0. Ditmaal was Dwingeloo de sterkere waardoor Dwingeloo eindelijk weer eens wist te winnen van Oldemarkt.

Op deze mooie voetbalavond begonnen beide elftallen vol energie aan de wedstrijd. Het eerste doelpunt liet deze avond dan ook niet al te lang op zich wachten. Een afstandsschot van Sander Nijstad stuiterde vlak voor de duikende doelman op waardoor hij enigszins werd verrast en het leer niet meer kon keren. Oldemarkt liet zich hier niet door van de wijs brengen en ging op zoek naar het doel van Dwingeloo. Echter liet de minst gepasseerde defensie van de derde klasse D zien dat er ook vanavond geen eer viel te behalen voor de aanvallers van de gasten. Oldemarkt probeerde vooral door de lucht gevaarlijk te worden en doelman Erwin Hof hoefde zich deze avond maar één keer strekken op een geplaatst schot en de verre hoek. Aan de andere kant kon Dwingeloo de score verdubbelen maar Melvin Koning en Max Klijn liepen elkaar in de weg waardoor de bal voorlangs ging. Toch kwam Dwingeloo uiteindelijk op een 2-0 voorsprong nadat Sander Nijstad een krachtige rush beheerst af kon ronden. Deze 2-0 betekende tevens de ruststand.

Na de welverdiende pauze bleef Oldemarkt drukken op de verdediging van Dwingeloo en kon Dwingeloo er een paar keer gevaarlijk uitkomen via de snelle aanvallers. Halverwege de tweede helft leek Dwingeloo de wedstrijd definitief in het slot te gooien maar de elf meter werd gemist door Melvin Koning. In de slotfase leek Sander Nijstad zijn derde van deze avond nog te gaan maken nadat hij fraai vrij gespeeld werd door een hakbal van de ingevallen Robert Mulder. De afronding van de aanvaller was echter iets te wild waardoor zijn doelpuntenaantal op twee bleef steken. Zo boekte Dwingeloo een verdiende overwinning tegen het elftal waar men het over het algemeen zo moeilijk tegen heeft.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo wederom een thuiswedstrijd. Dan komt Gorredijk op bezoek in het Brinkdorp.