Dwingeloo verslaat ook Gorredijk

Gorredijk 1
29-04-2018

Scheidsrechter:   R. (Roelof) Leuning
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de vierde thuiswedstrijd op rij op het programma. Ditmaal kwam Gorredijk op bezoek in het brinkdorp. Na overwinningen op Mildam, DIO Oosterwolde en Oldemarkt moest nu ook Gorredijk eraan geloven. Het werd uiteindelijk 3-0 voor de thuisploeg.

Vanaf de eerste minuut lag het initiatief bij Gorredijk dat het balletje makkelijk van voet naar voet liet gaan. Dwingeloo kreeg maar geen grip op het spel van de bezoekers waardoor zij ver teruggedrukt werden op eigen helft. Ondanks het overwicht van de gasten wist Dwingeloo vrij gemakkelijk stand te houden en geen grote mogelijkheden weg te geven. Aan de andere kant leverde de eerste echte kans voor de roodhemden direct wel een doelpunt op. Fabian Bosker wist een afgeslagen voorzet van zo’n twintig meter in de benedenhoek te schuiven. Zo mochten beide ploegen de kleedkamer opzoeken met een ietwat gelukkige voorsprong voor de thuisclub.

Na rust bleef Gorredijk opzoek gaan naar de verdiende gelijkmaker. Echter leek de verdediging van Dwingeloo ook deze middag een onneembare vesting. De moedeloosheid leek in de ploeg uit Gorredijk te sluipen nadat ook een aantal kleine kansjes geen doelpunt opleverde. Dit sterkte Dwingeloo en uit één van de gevaarlijke counters wisten ze zowaar ook de score te verdubbelen. Sander Nijstad mocht zomaar het strafschop gebied binnen dribbelen en met een uiterst geplaatst schot in de verre hoek wist hij de doelman te verschalken. Deze genadeklap kwam Gorredijk niet meer te boven en het derde doelpunt was dan ook alleen voor de statistieken van belang. Een fraaie voorzet werd knap terug gekopt door de debuterende Tom Vendrig waarna de vragende Sander Nijstad knap de 3-0 eindstand binnen volleerde. Na dit mooie slotakkoord floot de prima leidende scheidsrechter voor het einde van deze wedstrijd. Door deze knappe overwinning heeft Dwingeloo weer zicht op de vierde plaats op de ranglijst.

Aanstaande woensdagavond speelt Dwingeloo opnieuw een thuiswedstrijd. Dan komt Udiros op bezoek in Dwingeloo. Beide ploegen hebben nog niet tegen elkaar gespeeld in verband met de afgelastingen eerder dit jaar.