Dwingeloo verliest van Jubbega in aantrekkelijk duel

Jubbega 1
06-05-2018

Scheidsrechter:   J. (Johan) Struijs
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen Jubbega op het programma. Beide ploegen hadden niet eerder tegen elkaar gespeeld dit seizoen in verband met de afgelasting eerder dit jaar. Deze eerste clash tussen beide elftallen leverde een spannende en leuke wedstrijd op waarin Jubbega uiteindelijk aan het langste eind trok. Het werd 3-2 voor de thuisploeg.

Onder zomerse omstandigheden begonnen Dwingeloo en Jubbega aan de wedstrijd. De bezoekers hadden het in de openingsfase zichtbaar moeilijk met de speelstijl van Jubbega. Dit resulteerde dan ook in een vroege openingstreffer. De thuisploeg profiteerde in de elfde minuut optimaal van de organisatorische problemen van Dwingeloo. Na deze snelle openingstreffer groeide Dwingeloo in de wedstrijd en wist het een aantal grote mogelijkheden op de gelijkmaker te creƫren maar de aanvallers hadden het vizier niet op scherp deze middag. Het was dan ook niet raar dat de gelijkmaker via een voet van Jubbega kwam. Een strakke voorzet van Fabian Bosker werd zodoende in eigen doel verwerkt. Heel lang kon Dwingeloo hier niet van genieten want amper een minuut later lag het leer er aan de andere kant alweer in. Opnieuw stond Dwingeloo niet op te letten nadat de thuisploeg een vrije bal snel nam en zo iemand vrij wist te spelen die met een simpele voorzet het hoofd van de meegekomen centrale verdediger vond. Geheel vrijstaand kon hij zijn ploeg opnieuw op voorsprong knikken. De voor de gelegenheid in het blauw spelende Dwingeloo leek hier opnieuw niet door aangeslagen een kreeg op slag van rust een uitgelezen mogelijkheid om te gaan rusten met een 2-2 tussenstand. Bart Barelds werd gevloerd in het strafschop gebied waarna Sander Nijstad de toegekende strafschop wist te verzilveren.

Na rust drong de thuisploeg stevig aan en werd Dwingeloo teruggedrongen op eigen helft. Toch had Dwingeloo vlak na rust op voorsprong kunnen komen ware het niet dat Melvin Koning oog in oog met de doelman de bal rakelings naast het doel schoot. Het vele balbezit van Jubbega in de tweede helft leverde pas laat een aantal goede kansen op. Tot tweemaal toe moest de lat redding brengen voor Dwingeloo. Toen iedereen dacht dat het duel in een gelijkspel ging eindigen kwam de kampioenskandidaat dan toch nog langszij. Een schot vanaf randje zestien ging langs meerdere benen waardoor Dwingeloo doelman Erwin Hof kansloos achter bleef. In de absolute slotfase had Dwingeloo de kans op alsnog een puntje over te houden aan dit aantrekkelijke duel. Zowel Sander Nijstad als Fabian Bosker kregen een grote mogelijkheid om dit duel voor de derde keer deze middag in evenwicht te brengen. Ondanks een groot slotoffensief van de bezoekers eindigde dit duel in een 3-2 eindstand waardoor Jubbega de koppositie weer heeft overgenomen van Akkrum.

Aanstaande dinsdag staat er voor Dwingeloo alweer een wedstrijd op het programma. Dan speelt het de inhaalwedstrijd in en tegen Wijster.