Dwingeloo beleeft gemakkelijke avond in Wijster

Wijster 1
08-05-2018

Scheidsrechter:   R.K. (Ritske) Tuinstra
Gisteravond stond voor Dwingeloo de zoveelste doordeweekse inhaalwedstrijd op het programma. Ditmaal moest de ploeg van trainer Friso Bakker afreizen naar Wijster om het daar op te nemen tegen de plaatselijke trots. Nadat Jubbega afgelopen weekend Dwingeloo een halt wist toe te roepen revancheerde Dwingeloo zich gisteravond in en tegen Wijster. Het werd uiteindelijk 0-4.

Ondanks wat wisselingen in de samenstelling begon Dwingeloo voortvarend aan de wedstrijd. Binnen vijftien minuten stonden de roodhemden al op een comfortabele 0-2 voorsprong. In de vijfde minuut was het Fabian Bosker die na een goede combinatie met Joris Jans en Max Klijn de bal beheerst diagonaal binnen wist te schieten. Amper tien minuten later was het Sander Nijstad die aanzette en niet meer bij te halen was voor de defensie van de thuisploeg. De aanvaller behield oog in oog met de doelman knap het overzicht en stelde de meegelopen Melvin Koning in staat om de 0-2 binnen te schieten. Na deze comfortabele voorsprong kreeg Wijster een uitgelezen mogelijkheid om terug te komen in de wedstrijd. Na een onnauwkeurigheid in de defensie van de Dwingelers kon een speler van Wijster van dichtbij aanleggen maar Dwingeloo doelman Erwin Hof wist met een katachtige reflex zijn doel schoon te houden. Vlak voor rust kwam Dwingeloo zelfs nog op een 0-3 voorsprong en leek de wedstrijd gespeeld. Sander Nijstad werd met een subliem steekballetje vrij voor de doelman gezet waarna de topscoorder van Dwingeloo de ruststand bepaalde.

Na de rust ging het tempo omlaag en leek iedereen de 0-3 tussenstand ook als eindstand wel goed te vinden. Toch leek Wijster de eretreffer nog te gaan maken nadat de spits van Wijster de bal uit de draai richting de kruising vuurde. Echter had doelman Erwin Hof nog een schitterende redding in huis waardoor het leer via zijn vingertoppen en de binnenkant van de paal uit het doel caramboleerde. In de absolute slotfase wist Robert Mulder alsnog de 0-4 te maken. Na een prima voorzet van Dennis Koning kon Robert Mulder van dichtbij met zijn hoofd onhoudbaar binnenkoppen. Op deze overwinning voor Dwingeloo viel niks af te dingen waardoor zij weer drie punten aan het totaal mogen gaan toevoegen.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo een thuiswedstrijd. Dan komt rode lantaarndrager Lemmer op bezoek in het Brinkdorp.