Dwingeloo declasseert Lemmer

Lemmer vv 1
13-05-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen rode lantaarn drager Lemmer op het programma. Gezien de stand op de ranglijst zou dit geen problemen mogen opleveren voor de thuisploeg. Het werd uiteindelijk ook een makkelijke middag voor de ploeg van Friso Bakker dat Lemmer met maar liefst 9-1 huiswaarts stuurde.

Onder benauwde omstandigheden begonnen beide elftallen aan de wedstrijd. De drinkpauzes halverwege beide helften was dan ook geen overbodige luxe deze middag. Desondanks wist Dwingeloo de ene naar de andere aanval op te bouwen en kon Lemmer amper de middenlijn oversteken. Het was dan ook een kwestie van tijd voordat de openingstreffer te noteren viel die gemaakt werd door Melvin Koning. Dit doelpunt was uiteindelijk het startsein voor nog veel meer doelpunten. Met nog twee treffers van diezelfde Melvin Koning en één van Sander Nijstad was de wedstrijd halverwege eigenlijk al gespeeld.

Ook in de tweede helft was er een golf van aanvallen richting het doel van Lemmer te zien. Zo wisten wederom Sander Nijstad (2x) en Melvin Koning de 7-0 tussenstand op het scorebord te schieten voordat de Friezen wat terug konden doen. Een makkelijk gegeven strafschop werd benut waardoor de eretreffer een feit was. Het slotakkoord was wederom voor de thuisploeg. Met opnieuw treffers van Melvin Koning en Sander Nijstad stond aan het einde van de wedstrijd een ruime 9-1 eindstand op het scorebord.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo een uitwedstrijd. Dan moeten de Dwingelers het opnemen tegen UDIROS dat de punten nog hard nodig is in de strijd tegen degradatie (pd wedstrijden). Ook Dwingeloo voetbalt nog ergen om gezien de stand in de derde periode. Alle ingrediënten zijn dus aanwezig voor een spannende pot voetbal.