Dwingeloo te sterk voor UDIROS

Udiros 1
20-05-2018

Scheidsrechter:   P. (Peter) vanVeen
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen UDIROS op het programma. Beide ploegen hadden nog wat om voor te strijden deze middag. Zo strijd UDIROS nog voor het ontlopen van de nacompetitie tegen degradatie en Dwingeloo mag bij winst nog steeds hopen op de derde periode. Ondanks dat er voor beide verenigingen dus veel op het spel stond wist Dwingeloo uiteindelijk verdiend met 2-7 te winnen op het kunstgras van UDIROS.

Onder warme omstandigheden begon Dwingeloo voortvarend aan het duel. Middels verzorgd positiespel werd de thuisclub teruggedrongen op eigen helft en wist Dwingeloo enkele goede kansen te creëren. Het duurde uiteindelijk toch nog tot de 21ste minuut voordat Dwingeloo op voorsprong wist te komen. Na een goede loop actie van Max Klijn en een beheerste voorzet kon Sander Nijstad van zestien meter het leer verwoestend in de verre hoek schieten. Ook na deze openingsgoal bleef Dwingeloo goed voetballen en kon het daardoor binnen het half uur uitlopen naar een comfortabele 0-3 voorsprong door doelpunten van Melvin Koning en Max Klijn. Daar waar Dwingeloo dacht de wedstrijd op zak te hebben was het UDIROS die uit één van de spaarzame aanvallen plotseling de 1-3 wist te maken.

Toen de thuisploeg vlak na rust ook nog de 2-3 wist te maken begon het geloof aan Friese kant op een goed resultaat te groeien. Maar amper twee minuten later was het Max Klijn die naar de grond werd getrokken in het strafschop gebied waardoor Sander Nijstad van elf meter de marge terug bracht op twee doelpunten. Tien minuten later kreeg Dwingeloo in een identieke situatie wederom een penalty toegekend. Ook deze strafschop was een prooi voor Sander Nijstad waarna het verzet van UDIROS was gebroken. Het slotakkoord deze middag was voor spits Melvin Koning die met nog twee doelpunten de eindstand wist te bepalen op een ruime 2-7 overwinning voor de Dwingelers.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo de kraker tegen koploper Jubbega. Jubbega moet winnen om zeker te zijn van het kampioenschap terwijl Dwingeloo strijd voor winst van de derde periode. Alle ingrediënten zijn dus aanwezig voor een schitterende wedstrijd op het mooie sportpark de Hulsebosch.