De voorbereiding zit erop voor Dwingeloo

Dwingeloo 1
Wijster 1
16-09-2018

Scheidsrechter:   N (Niels) Boorsma
Na een lange zomerstop begon voor Dwingeloo de voorbereiding op het nieuwe seizoen met de deelname aan het Zwaagstra toernooi in Zweeloo. Aan dit toernooi dat verdeeld werd over twee dagen deed behalve Dwingeloo ook Sweel, Dalen en Annen mee. De eerste wedstrijd voor Dwingeloo werd op donderdagavond gespeeld tegen het organiserende team Sweel. Dwingeloo wist in deze wedstrijd tot tweemaal toe op voorsprong te komen maar desondanks trok Sweel met 3-2 aan het langste eind. De tweede wedstrijd werd gespeeld op zaterdagavond en hierin was Annen de tegenstander. In deze wedstrijd om des keizers baard kon Dwingeloo opnieuw geen potten breken. Mede door de vele afwezigen wist Annen verdiend met 2-1 te winnen waardoor Dwingeloo als laatste eindigde.

In de eerste bekerwedstijd van het nieuwe seizoen begon de selectie langzaam vorm te krijgen en was Dwingeloo dan ook met 4-1 te sterk voor buurman Diever/Wapse. Over het vertoonde spel konden de Dwingelers nog niet tevreden zijn al had de score wel hoger uit kunnen vallen. De tweede bekerwedstrijd werd op sportpark de Hulsebosch afgewerkt en hierin was SVH uit Hoogersmilde de tegenstander. In deze wedstrijd liet Dwingeloo zien de stijgende lijn te pakken te hebben waardoor Hoogersmilde SV eenvoudig met 6-0 aan de kant werd gezet. In de laatste bekerwedstrijd tegen Wijster werd gespeeld om de winst in de poule. Wijster had net als Dwingeloo al haar wedstrijden gewonnen waardoor beide ploegen onderling gingen uitmaken wie zich in de knockoutfase van de beker mag gaan melden. In een slordige wedstrijd waarin Dwingeloo de betere partij was wist de ploeg van trainer Friso Bakker uiteindelijk vrij eenvoudig met 3-0 te winnen. Door deze overwinning heeft Dwingeloo zich eindelijk weer eens verzekerd van nog een ronde in de beker.

Na een stroeve start van de voorbereiding heeft Dwingeloo deze toch goed weten af te sluiten gezien de drie overwinningen in de beker. Ondanks dat er nog genoeg ruimte is voor verbetering kan er met vertrouwen worden toegezien naar de eerste competitiewedstrijd van aanstaande zondag. Dan wordt ook duidelijk hoe de ploeg er daadwerkelijk op staat. In de eerste speelronde staat er namelijk gelijk een kraker op het programma voor Dwingeloo want de nummer vier van vorig seizoen FC Oldemarkt komt dan op bezoek. Vorig seizoen ging de laatste periode aan de neus van Dwingeloo voorbij door uitgerekend Oldemarkt.

Ook afgelopen seizoen was dit voor beide elftallen de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen. Destijds werd deze wedstrijd gespeeld in Oldemarkt en verloor Dwingeloo met 1-0. Alle ingrediƫnten zijn dus aanwezig voor een spannende pot voetbal op sportpark de Hulsebosch.