Dwingeloo en Trinitas in evenwicht

Trinitas 1
07-10-2018

Scheidsrechter:   F. (Ferry) Hooge
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen Trinitas op het programma. De geschiedenis leert ons dat dit geen gemakkelijke opgave zou zijn voor de Dwingelers. In Dwingeloo wist de ploeg uit het Brinkdorp nog nooit te winnen van angstgegner Trinitas. Ook deze middag lukte het de roodhemden niet. Ondanks dat zij het betere van het spel hadden wisten ze niet te scoren waardoor deze wedstrijd eindigde in een doelpuntloos gelijkspel.

De eerste echte mogelijkheid deze middag was echter voor de bezoekers. Na een klutssituatie voor het doel van Dwingeloo viel het leer toevallig voor de voeten van een aanvaller van Trinitas. Zijn inzet kon op het laatst moment nog van richting veranderd worden waardoor de bal over het lege doel verdween. In het vervolg van de wedstrijd was het echter Dwingeloo dat het spelbeeld bepaalde. Dennis Koning was hierin dichtbij de openingstreffer maar zijn schitterende vrij bal spatte uiteen op de paal. Ook voetballend gezien wist Dwingeloo een aantal mogelijkheden te creëren maar het ontbrak deze middag aan scherpte voor het doel. Toch leek Dwingeloo op slag van rust verdiend op voorsprong te gaan komen nadat Julian Otten alleen voor de keeper werd gezet door Sander Nijstad maar zijn inzet verdween in het zijnet.

Ook in de tweede helft was het Dwingeloo dat de bovenliggende was maar hoe langer de wedstrijd duurde hoe meer het geloof verdween bij de thuisploeg. Deze tweede helft wist de thuisploeg op een inzet van Julian Otten na (die van de lijn werd gehaald) geen noemenswaardige kansen meer te creëren. Zo kreeg Trinitas uiteindelijk waarvoor het naar Dwingeloo was gekomen en leed de ploeg van trainer Friso Bakker voor het eerst dit seizoen puntenverlies.

Aanstaande zondag staat voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen koploper VENO uit Vollenhove op het programma. Een ideale mogelijkheid om zich te revancheren van dit gelijke spel en zo aansluiting te houden met de top van de derde klasse D.