Dwingeloo verslaat scherp DIO Oosterwolde

DIO Oosterwolde 1
21-10-2018

Scheidsrechter:   R. (Remco) van derWal
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen DIO Oosterwolde op het programma. In een duel waarbij af en toe de grens werd opgezocht en overschreden was het uiteindelijk Dwingeloo dat aan het langste eind trok. Het werd 3-0 voor de thuisploeg.

Ondanks dat DIO Oosterwolde matig aan het seizoen is begonnen lieten ze vandaag vanaf het eerste fluitsignaal zien te willen strijden voor broodnodige punten. De bezoekers wisten hiermee te voorkomen dat Dwingeloo haar goede positiespel van de afgelopen weken opnieuw kon etaleren. Aan de kant van Dwingeloo duurde het dan ook een kwartiertje voordat ze beseften dat er deze middag wat anders gevraagd tegen het fel spelende DIO uit Oosterwolde. Nadat Dwingeloo ook de mouwen had opgestroopt kwamen zij na twintig minuten spelen ook op een 1-0 voorsprong. Nadat de scheidsrechter goed de voordeelregel hanteerde stond Dennis Koning plotseling alleen voor de keeper. Deze eerste de beste kans van deze middag was aan de middenvelder van Dwingeloo wel besteed en schoof de bal beheerst onder de uitkomende doelman door. Dit bleek tevens ook de laatste kans van deze eerste helft te zijn die vooral in het teken stond van tal van overtredingen en harde duels.

In de tweede helft ging DIO Oosterwolde nadrukkelijk opzoek naar de gelijkmaker. Maar mede door het collectief van Dwingeloo konden de bezoekers aanvallend geen vuist maken en beleefde Dwingeloo doelman Erwin Hof een rustige middag. Ondanks dat het spel deze middag te wensen over liet werd er wel voor elke meter geknokt waardoor het toch spannend bleef voor alle aanwezige toeschouwers. Toch leek Melvin Koning na een uur spelen de score te gaan verdubbelen nadat hij werd weggestoken door Tom Kemkers maar zijn lobje miste op een haar na het doel. Uiteindelijk werd invaller Max Klijn de held van de middag nadat hij in de 75ste minuut na een fraaie actie de 2-0 op het scorebord wist te schieten. Nadat DIO Oosterwolde hierna veel ruimte weg gaf in de zoektocht naar de aansluitingstreffer was het opnieuw Max Klijn die een snelle counter met Melvin Koning af wist te ronden. Zo eindigde deze wedstrijd in een verdiende 3-0 overwinning voor Dwingeloo.

Door deze knappe overwinning behoud Dwingeloo de gedeelde koppositie met Oldeholtpade. Aanstaande zondag staat voor Dwingeloo de lastige uitwedstrijd tegen nummer vier Mildam op het programma.