Dwingeloo boekt moeizame zege op Renado

Renado 1
04-11-2018

Scheidsrechter:   G. (Gooitzen Mark) van derSingel
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen Renado op het programma. Ondanks een moeizame wedstrijd wist Dwingeloo wel te winnen van Renado. Het werd uiteindelijk 2-0 voor de thuisploeg.

Dwingeloo begon goed aan het duel, maar zag de bezoekers na een minuut of tien beter in de wedstrijd komen. Toch waren de grootste mogelijkheden op een treffer voor de roodhemden. Mede dankzij zwak verdedigen leek de bal in eigendoel geschoten te gaan worden. Maar via de binnenkant van de paal kon de doelman het leer nog net voor de doellijn tot stilstand brengen. Niet veel later zag de defensie van de bezoekers er wederom niet goed uit. Een te korte terugspeelbal werd onderschept door Melvin Koning maar de spits schoot de bal via de rug van een verdediger naast het doel. Zo leken beide teams met 0-0 tussenstand de kleedkamer op te gaan zoeken, maar een paar tellen voor de pauze kwam Dwingeloo alsnog op een 1-0 voorsprong uit een penalty van Sander Nijstad. Een speler van Renado wilde een te korte corner van Dennis Koning aannemen maar na deze aanname kwam de bal tegen zijn arm. De scheidsrechter kon niets anders doen dan het geven van een penalty. De toegekende strafschop werd fortuinlijk binnen geschoten door Sander Nijstad. De middenvelder plaatste zich achter de bal en schoot het projectiel dwars door de midden in de overtuiging dat de keeper een hoek uit zou kiezen. De doelman bleef echter staan maar liet de bal alsnog door zijn poortje het doel inrollen. Zo kwam de thuisploeg op slag van rust op een ietswat gelukkige 1-0 voorsprong.

Na de rust moest Renado komen, waardoor er meer ruimte ontstond voor de counter van Dwingeloo. Dit resulteerde bijna in een 2-0 voorsprong maar Melvin Koning wist van dichtbij het net niet te vinden. Ondanks het optische veldoverwicht voor de bezoekers wisten zij echter geen gaatje te vinden in de hechte defensie van de Dwingelers. Het was dan ook de thuisploeg die een kwartier voor tijd de wedstrijd op slot gooide. Een afstandsschot van Sander Nijstad leek houdbaar maar leverde toch de 2-0 voorsprong op. In de absolute slotfase leek Renado nog recht te hebben op een strafschop maar deze werd niet gegeven. Zo bleven de punten in Dwingeloo en doen de Dwingelers nog steeds mee in de strijd om de eerste periode.

Aanstaande zondag staat er voor Dwingeloo geen competitiewedstrijd op het programma. Dan speelt het team van Friso Bakker een bekerwedstrijd tegen de trotse koploper van de Hoofdklasse A Hoogeveen.