Dwingeloo verliest van Hoogeveen en is uitgeschakeld in de beker

Hoogeveen
11-11-2018

Scheidsrechter:   H (Henk) Mulder
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de bekerwedstrijd tegen Hoogeveen zondag op het programma. Deze bekerwedstrijd was er één tussen de koploper in de hoofdklasse en de koploper van de derde klasse. Ondanks het krachtsverschil hield Dwingeloo goed stand. Het werd uiteindelijk 4-1 voor Hoogeveen.

Op het fraaie sportpark begonnen beide teams met een gewijzigde opstelling aan dit treffen. Dwingeloo had zich defensief versterkt maar dit kon niet voorkomen dat de thuisploeg al binnen vijf minuten op voorsprong kwam. Een afstandsschot van zo’n twintig meter verdween onhoudbaar in de verre kruising. Niet veel later kwam Dwingeloo goed weg toen een vrije bal op de lat uiteen spatte. Voor Dwingeloo was het vooral tegenhouden deze middag. Het was dan ook te danken aan doelman Erwin Hof dat de score niet verder op liep. Toch was de Dwingeloo doelman kansloos nadat het leer van richting werd veranderd en van dichtbij werd ingeschoten. Ook bracht de paal nog eenmaal redding deze eerste helft op een schot van afstand. Het duurde voor Dwingeloo tot de veertigste minuut voordat de ploeg gevaarlijk voor het doel van Hoogeveen verscheen. Na een mooie aanval kreeg Dennis Koning een vrije schietkans vanaf randje zestien maar zijn inzet verdween over het doel. Zo werd er gerust met een 2-0 tussenstand.

Ook de tweede helft werd er vooral op de helft van Dwingeloo gespeeld. Opnieuw wist Hoogeveen snel te scoren nadat een speler van Hoogeveen met een prachtig pasje vrij voor het doel werd gezet. Na deze 3-0 kreeg Dwingeloo ook voetballend een groter aandeel in de wedstrijd. In deze goede fase van de Dwingelers kreeg Melvin Koning een uitgelezen mogelijkheid om de hatelijke nul van het scorebord te schieten. Echter was de doelman de baas in deze 1 op 1 situatie. Toch wist Dwingeloo uiteindelijk alsnog te scoren. Na een fraaie solo van Dennis Koning en een miscommunicatie in de defensie van de thuisploeg gaf een verdediger van Hoogeveen de bal het laatste zetje waardoor deze verdween achter de uitgekomen goalie. Dwingeloo kreeg de smaak te pakken en wilde meer, maar een schot van Fabian Bosker ging rakelings langs het Hoogeveense doel. Het slotakkoord was alsnog voor de koploper uit de hoofdklasse. Een dwarrelbal van afstand kwam via doelman Hof en de binnenkant van de paal op het hoofd van de spits van Hoogeveen die zo voor de 4-1 eindstand tekende.

Ondanks deze nederlaag kan Dwingeloo met een goed gevoel terugkijken op deze leerzame middag. Aanstaande zondag staat er voor Dwingeloo wederom een mooi affiche op het programma. Dan speelt de ploeg van Friso Bakker een uitwedstrijd tegen THOR. Bij winst kunnen de Dwingelers zelfs de eerste periode veilig stellen.