Dwingeloo laat eerste periode uit handen glippen

Thor 1
18-11-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen het voor haar onbekende THOR uit Lippenhuizen op het programma. In deze wedstrijd zou Dwingeloo de eerste periode kunnen pakken. Deze middag verliep echter totaal anders: Dwingeloo verloor en Oldeholtpade wist zo beslag te leggen op deze eerste prijs van het seizoen.

Na een aftastende en slordige openingsfase trok Dwingeloo het initiatief naar zich toe in de eerste helft. De eerste grote mogelijkheid liet dan ook niet lang op zich wachten. Een afstandsschot van Sander Nijstad werd van richting veranderd waarna Melvin Koning net eerder bij de bal was dan de uitkomende doelman van de gasten maar zijn lobje ging rakelings langs het doel. Ook de tweede mogelijkheid van deze middag was voor de Dwingelers. Na goed doorzetten van Sander Nijstad verschafte hij zichzelf een uitgelezen mogelijkheid op de openingstreffer maar zijn inzet spatte uiteen op de lat. Het duurde tot de veertigste minuut totdat Dwingeloo uiteindelijk het net wist te vinden. Een voorzet van Max Klijn, die de geblesseerde Robert Mulder had vervangen, werd knap ingekopt door Dennis Koning.

Na een eerste helft waarin er geen vuiltje aan de lucht was voor de Dwingelers kantelde de wedstrijd na rust volledig. Binnen tien minuten had de thuisploeg de 0-1 achterstand omgedraaid in een 2-1 voorsprong. De gelijkmaker werd binnengeschoten van de strafschopstip na een fraaie duikeling in het zestien meter gebied. Amper vijf minuten later lag ook de 2-1 achter doelman Erwin Hof nadat hij in eerste instantie nog redding kon brengen. Dwingeloo probeerde opzoek te gaan naar de gelijkmaker maar de aanvallers van THOR bleven voor gevaar zorgen in de omschakeling. Nadat vlak voor tijd ook nog de 3-1 op het scorebord werd geschoten kon Dwingeloo de eerste periodetitel wel vergeten. In de absolute slotfase leek Dwingeloo alsnog de aansluitingstreffer te gaan maken. Een afstandsschot van Tom Kemkers werd los gelaten door de doelman van THOR maar in de rebound kon Dennis Koning het leer net niet het laatste zetje geven. Zo verloor Dwingeloo in een wedstrijd die twee gezichten kende met 3-1 van THOR. Door het gelijke spel van Oldeholtpade tegen Gorredijk wisten zij de koppostie en zo ook de eerste periode van de Dwingelers af te snoepen.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo opnieuw een uitwedstrijd. Dan wordt er op het kunstgras in Steenwijk tegen Steenwijker Boys gestreden om de felbegeerde punten.