Dwingeloo heer en meester tegen Steenwijker Boys

Steenwijker Boys 1
25-11-2018

Scheidsrechter:   P (Peter) Lemmen
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen het laag geklasseerde Steenwijker Boys op het programma. Het team van oud-Dwingeloo trainer Jan Boxum kent een moeilijke start van de competitie en is daarom terug te vinden op een dertiende plaats. Dwingeloo presteert daarentegen een stuk beter en leed vorige week tegen THOR pas de eerste nederlaag van dit seizoen. Toch koste deze enige nederlaag Dwingeloo wel de eerste periode. Deze zondag liet het team van Dwingeloo trainer Friso Bakker echter zien dat de nederlaag van vorige week geen negatieve invloed heeft gehad op de wedstrijd van vandaag. Dwingeloo was heer en meester tegen Steenwijker Boys en wist zo dik verdiend met 0-3 van het veld af te stappen.

Direct vanaf de aftrap domineerde Dwingeloo de wedstrijd op het kunstgras in Steenwijk. Het duurde dan ook maar tot de tiende minuut voordat Dwingeloo op voorsprong kwam. Een schitterende vrije bal van Dennis Koning was de keeper uit Steenwijk te machtig. Amper vijf minuten later wist Dwingeloo zelfs de score al te verdubbelen. Een prima steekbal van Julian Otten werd door Sander Nijstad met een fraaie lob over de uitkomende doelman binnen geschoten. Steenwijker Boys kon alleen maar toekijken hoe Dwingeloo met goed positiespel nog een aantal goede mogelijkheden wist te creëren. Toch kwam Dwingeloo goed weg toen een doelpunt van de thuisploeg werd afgekeurd wegens een vermeende overtreding op de doelman van Dwingeloo. Dit was tevens het enige wapenfeit van de ploeg uit Steenwijk deze eerste helft. In de vijfendertigste minuut schoot Melvin Koning zijn ploeg definitief in veilige haven toen hij in een één op één situatie de doelman kansloos liet. Vlak voor rust leek Dwingeloo zelfs nog op een 4-0 voorsprong te komen maar Max Klijn faalde oog in oog met de doelman en zag hierbij zijn collega aanvaller over het hoofd om deze twee tegen één situatie af te ronden.

In de tweede helft nam Dwingeloo duidelijk gas terug waardoor ook Steenwijker Boys aan aanvallen mocht denken. Tot grote mogelijkheden leidde dit echter niet. Het was ook Dwingeloo dat opnieuw leek te gaan scoren maar een afstandsschot van Sander Nijstad werd door de paal gekeerd. Uiteindelijk bleef Dwingeloo eenvoudig op de been deze tweede helft en boekte het een dik verdiende overwinning op Steenwijker Boys. Door deze overwinning revancheerde Dwingeloo zich knap van de nederlaag van vorige week en heeft het de gedeelde koppositie weer heroverd.

Aanstaande zondag staat na twee uitwedstrijden op rij weer een thuiswedstrijd op het programma voor de Dwingelers. Dan komt Read Swart op bezoek in het Brinkdorp.