Dwingeloo speelt niet goed maar wint wel van Read Swart

Read Swart 1
02-12-2018

Scheidsrechter:   F. (Ferry) Hooge
Op deze druilerige zondagmiddag moest Dwingeloo het opnemen tegen het laag geklasseerde Read Swart. De weersomstangheden hadden duidelijk een negatief effect op de gesteldheid van het hoofdveld van de plaatselijke trots. Ondanks de moeilijke omstandigheden wist Dwingeloo toch af te rekenen met Read Swart. Zonder groots te spelen wist de ploeg van Friso Bakker een degelijke 2-0 overwinning te boeken.

Op een moeilijk bespeelbaar veld begonnen beide elftallen aan de wedstrijd. Desondanks wist Dwingeloo al in de achtste minuut op voorsprong te komen. Een afgeslagen corner werd door Robert Mulder schitterend uit de draai in de verre hoek geschoten. Na deze vroege openingstreffer was het Read Swart dat de bovenliggende partij was zonder grote kansen te creƫren. Dwingeloo kan rusten op een stabiele verdediging die ook voor de ploeg uit de Knipe deze middag niet te verslaan bleek. Daar waar de bezoekers veelal de bal hadden was het Dwingeloo dat kansen kreeg. Zo kopte Robert Mulder rakelings voorlangs en zag Sander Nijstad zijn inzet net niet in de kruising verdwijnen.

Na de rust was hetzelfde spelbeeld te zien. De bezoekers met het balbezit en Dwingeloo dat gevaarlijk werd via de snelle tegenaanvallen. Toch was Read Swart dichtbij de gelijkmaker nadat een afgeslagen corner op de buitenkant van de paal werd gevolleerd. De wedstrijd leek als een nachtkaars uit te gaan ware het niet dat de van een blessure teruggekeerde Bart Barelds met een feilloze assist Melvin Koning vrij voor de doelman wist te zetten. De aanvaller van Dwingeloo wist wel raad met dit cadeautje en bepaalde zo de eindstand op 2-0. Zo wist Dwingeloo zonder goed te spelen toch een belangrijke overwinning bij te schrijven.

Door het gelijke spel tussen Oldeholtpade en Veno heeft Dwingeloo nu alleen de koppositie in handen. Aanstaande zondag mag Dwingeloo proberen om deze positie vast te houden. Dan komt USV op bezoek.