Dwingeloo snijdt zichzelf in de vingers tegen USV

USV 1
09-12-2018

Scheidsrechter:   R. (Richard) Vos
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen USV op het programma. Ondanks dat er elders wedstrijden afgelast waren vanwege het slechte weer kon er in Dwingeloo gewoon gespeeld worden. De regenbui vlak voor de wedstrijd zorgde er uiteindelijk voor dat het veld onbespeelbaar werd. Ondanks het slechte weer kregen de aanwezige toeschouwers een enerverend duel voorgeschoteld waarin Dwingeloo zichzelf te kort heeft gedaan. USV trok na negentig minuten ploeteren uiteindelijk aan het langste eind. Het werd uiteindelijk 2-3 voor de ploeg uit Nieuwleusen.

Ondanks de moeilijke omstandigheden liet Dwingeloo zien de betere ploeg te zijn. Met af en toe goed voetbal werd er kans op kans gecreƫerd. De thuisploeg kwam dan ook in de zevende minuut op een verdiende voorsprong nadat Robert Mulder het projectiel onhoudbaar voorbij de doelman wist te schieten. Ook in het vervolg van de eerste helft regende het kansen voor de Dwingelers. De aanvallers hadden het vizier deze middag echter niet op scherp staan waardoor USV in de wedstrijd werd gelaten. De eerste keer dat de bezoekers zich voor het vijandelijke doel lieten zien was het ook gelijk raak. Een strakke voorzet werd verkeerd ingeschat door Dwingeloo waardoor een aanvaller van USV simpel binnen kon koppen. Heel lang konden de bezoekers echter niet genieten van deze gelijkmaker want amper een minuut later wist Dwingeloo alweer op voorsprong te komen. Nadat de keeper in eerste instantie nog redding wist te brengen op een kopbal van Sander Nijstad kreeg de aanvaller van Dwingeloo de bal in de rebound voor het intikken, 1-2. In de slotfase van de eerste helft kreeg de thuisploeg nog een grote hoeveelheid kansen om de wedstrijd op slot te gooien maar vandaag waren deze kansen niet besteed aan de roodhemden.

Doordat Dwingeloo in het eerste bedrijf de tegenstander in leven had gehouden meldde USV zich in de tweede helft dan ook nadrukkelijker in de wedstrijd. Ondanks dat de gasten opzoek gingen naar de gelijkmaker werden er geen grote kansen gecreƫerd. De gelijkmaker kwam dan ook uit de lucht vallen. Een voorzet werd losgelaten door de doelman van Dwingeloo waarna de bal eenvoudig in het lege doel geschoten kon worden. Dwingeloo leek even van slag van deze gelijkmaker en kreeg amper vijf minuten later opnieuw een tegenslag te verwerken. Een indraaiende voorzet werd bij de eerste paal getoucheerd waarna de comeback van USV een feit was, 2-3. Toen Dwingeloo ook nog een rode kaart te verwerken kreeg leek Dwingeloo de handdoek te moeten werpen. Toch nam Dwingeloo hier geen genoegen mee en probeerde met een mannetje minder alsnog de gelijkmaker te forceren. Toen ook de scheidsrechter van dienst een kwartier voor tijd geblesseerd het duel moest staken leek het duel deze middag niet uitgespeeld te gaan worden. Gelukkig meldde een toeschouwer van USV zich in de catacomben en met goedkeuren van beide elftallen nam hij het fluitje over. Dwingeloo kwam in de slotfase niet meer in de buurt van de gelijkmaker waardoor de eerste thuisnederlaag een feit is.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo de laatste competitiewedstrijd van dit jaar in en tegen Gorredijk. Hopelijk weten de rood-witten dit jaar goed af te sluiten en weten ze de drie belangrijke punten mee te nemen naar huis.